مجموع نظرات: ۰
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰
۰ نفر

طی روزهای اخیر فیلمی در شبکه‌های اجتماعی از یک‌ گوجه‌سبز فروش منتشر شده که در آن، جوان دستفروش از برهم خوردن بساطش، بردن چرخ‌دستی و ضبط گوشی تلفن همراه خود توسط معبربانان شهرداری خبر می‌دهد.

برخورد با دستفروشان

اين در حالي است كه شركت شهربان و حريم‌بان شهرداري تهران چنين مسئله‌اي را درخصوص شهر تهران رد كرده است. براساس اطلاعيه شركت شهربان و حريم‌بان شهرداري تهران، از تابلوهاي راهنمايي و رانندگي مشخص در فيلم به‌سادگي مي‌توان فهميد كه اين اتفاق خارج از پايتخت و حوزه فعاليت شهرداري تهران رخ داده و شهرداري محدوده اين رويداد بايد پاسخگوي چنين اقدامي باشد. اينطور كه روابط عمومي اين شركت اعلام كرده انتشار چنين كليپي در ادامه تخريب‌هاي هدفمند سياسي عليه مجموعه مديريت شهري تهران به‌خصوص در ماه‌هاي باقيمانده از خدمت صورت گرفته است.

از سوي ديگر ديالوگ‌هاي احساسي و تحريك‌برانگيز در كانال‌هاي زرد وابسته به يك جريان سياسي خاص منتشر شده و منتشركنندگان اين كليپ تلاش دارند اين موضوع را به شهرداري تهران و نيروهاي انضباط شهري شهربان شهرداري تهران مرتبط كنند اين در حالي است كه هيچ ماموري حتي از شهرداري محل وقوع اين ماجرا در كليپ حضور ندارد. از سوي ديگر ديالوگ‌هاي كاملاً حساب شده و نمايشي، احتمال از پيش طراحي شدن اين ماجرا را در اذهان تقويت مي‌كند، ‌چه آنكه در ايام تبليغات انتخاباتي نيز، ستاد يكي كانديداها براي تخريب مجموعه مديريت شهري، با اجير كردن چند نفر و جعل لباس مأموران انضباط شهري شهرداري تهران، در ميدان انقلاب اقدام به ضرب و شتم يك دستفروش كردند كه به محض اعزام نيروهاي واقعي انضباط شهري به محل، چند فرد اجيرشده پا به فرار گذاشتند.

در بخش ديگري از اطلاعيه شركت حريم‌بان و شهربان شهرداري تهران آمده است: اين شركت، در ايام منتهي به پايان سال‌٩٥ و در آستانه عيد نوروز، در راستاي برقراري انضباط شهري با هدف «حفظ كرامت نيازمندان و توجه به معيشت دستفروشان نيازمند» اقدام به ساماندهي آنان در ٣٥نقطه پرتردد شهر تهران كرد كه اين موضوع، دليل متقني بر وجود نگاه فرهنگي و اجتماعي شهربان به پديده دستفروشي است. همچنين در پايان اين اطلاعيه تأكيد شده است كه كليپ مذكور مربوط به خارج از شهر تهران بوده و هيچ ارتباطي با مأموران انضباط شهري شهربان شهرداري تهران ندارد.

کد خبر 371409

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha