جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیته فدرال ارتباطات آمریکا مقررات بیطرفی شبکه‌ای را به سود شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی کاهش می‌دهد.

net neutrality

تا کنون این شرکت‌ها مجبور به ارائه خدماتی یکسان برای تمامی کاربران صرفنظر از هزینه دریافتی بودند.

كميسيون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) اصلاح در مقررات بیطرفی شبکه‌ای در اینترنت را که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما‌ وضع شده بود، آغاز کرده است.

مقام‌های این کمیته در واشنگتن روز پنج‌شنبه ۱۸ مه (۲۸ اردیبهشت) با رأی خود راه را برای طرح‌های جدید آجیت پای، رئیس این کمیته مبنی بر کاهش مقررات سخت‌گیرانه برای اداره‌کنندگان شبکه‌های ارتباطی هموار ساختند.

در زمان ریاست جمهوری اوباما، کمیته فدرال ارتباطات آمریکا رویکرد سفت و سختی را در رابطه با بیطرفی اینترنت در پیش گرفته بود. اما با شروع ریاست جمهوری دونالد ترامپ، آجیت پای جمهوری‌خواه از سوی او به ریاست این کمیته منصوب شد. او مخالف رویکرد پیشین است و می‌خواهد مقررات یادشده در صنعت ارتباطات را سهل‌تر سازد. پای می‌خواهد مقررات بی‌طرفی شبکه‌ای را در برخی بخش‌ها تغییر دهد یا آسان‌تر کند.

تا به‌حال سرویس‌دهندگانی مانند AT&T، وریزون یا کامکست از کاهش سرعت یا بلاک کردن برخی داده‌های در حال تبادل برای عده‌ای از مشترکان منع شده بودند.

مطابق مقررات پیشین، ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت موظف بودند با تمامی حجم داده‌های در حال تبادل رفتاری یکسان پیشه کنند و نمی‌توانستند سرعت دسترسی کاربران به محتوای تحت وب را بر اساس هزینه‌ پرداختی تغییر دهند.

در آمریکا بر خلاف آلمان در بسیاری از شهرهای بزرگ، تنها یک شرکت خدمات‌دهنده اینترنت باند پهن وجود دارد. اگر این شرکت برخی محتواهای معین تحت وب را سد کند یا سرعت‌شان را کاهش دهد، مشترکان به‌سختی می‌توانند جایگزین دیگری برای آن بیابند.

سرویس‌های خدمات آن‌لاین مانند گوگل، فیس بوک، آمازون و نت‌فلیکس هراس دارند که اکنون از آ‌ن‌ها پول بیشتری طلب شود.

کد خبر 371359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha