پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بنیاد مرکز جهانی موسیقی کره جنوبی، جایزه برترین موسیقی‌دان آسیا را بهحسین علیزاده اهداء کرد.

سایت موسیقی ما ضمن اعلام این خبر نوشت: بنیاد مرکز جهانی موسیقی کره جنوبی که هر دو سال یک بار از میان موسیقیدان‌های برگزیده کشورهای آسیایی اقدام به انتخاب برترین‌های موسیقی می‌کند، امسال در مراسمی حسین  علیزاده را به عنوان موزیسین برتر معرفی کرد.

آیین اهدای جایزه حسین علیزاده روز پنج شنبه طی مراسمی با حضور «کانگ سان دائه» رئیس مرکز جهانی موسیقی کره، سفیر ایران در کره جنوبی و تنی چند از مسئولان سفارت کشورمان در شهر سئول برگزار شد.

با توجه به اینکه استاد علیزاده به واسطه تداخل برنامه‌ها امکان حضور در این مراسم را نداشت، این جایزه که شامل پلاک ویژه و مبلغ 10 هزار دلار است به «حسن طاهریان» سفیر کشورمان در سئول به نیابت از ایشان اهداء شد.

خلق آثار ارزشمند موسیقیایی و توانمندی بالای استاد علیزاده در ایجاد ارتباط جهانی از طریق موسیقی از دلایل انتخاب او به عنوان موسیقیدان برتر این دوره توسط بنیاد مرکز جهانی موسیقی کره جنوبی عنوان شده است.

پیشتر و در سال 2015، جایزه نخست این بنیاد به «یویوما» موسیقیدان بزرگ ژاپنی تعلق گرفته بود.

«کانگ سان دائه» رئیس مرکز جهانی موسیقی کره جنوبی در آیین اهدای این جایزه در سخنانی به موسیقی ایرانی اشاره کرد و گفت: «موسیقی ایران موسیقی اوریجینال با ماهیتی ریشه در تاریخ و بسیار کهن و غیر تقلیدی است. موسیقی ایرانی به وضوح ماهیتی متمایز از موسیقی سایر ملل و نقاط مختلف نقاط جهان دارد و بسیاری از سازهای کنونی جهان از سازهای موسیقی کشورمان اقتباس یا الهام گرفته‌اند که در این بین می‌توان گفت که پیانو از سنتور و گیتار نیز از تار و سه تار ایران الهام گرفته‌اند.»

«کانگ سان دائه» حتی گفت که کلیسای ارتدوکس در زمان‌های بسیار دور نیز برای ترویج آئین خود از موسیقی ایران استفاده بهره می‌گرفته است.

کد خبر 371329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha