هیجان‌انگیز است که به یک پادگان قدیمی بروی و در جایی که روزی آشیانه‌ی هواپیماهای نظامی بوده ورزش و تفریح کنی. بوستان ولایت تهران، در زمین پادگان قلعه‌مرغی و در ۲۷۰هکتار احداث شده که توان پذیرش روزانه ۱۵۰هزار نفر را دارد.

عکس:‌آژانس عکس تهران

اگر از بزرگ‌راه‌هاي نواب و يا شهيد تندگويان بگذريد، مي‌توانيد از لابه‌لاي سازه‌هاي هلالي، فضاي سبز بوستان ولايت، پيست دوچرخه‌سواري و مسير تندرستي را ببينيد. باغ‌راه ايراني، زمين بازي، پيست‌هاي مختلف ورزشي و اماکن فرهنگي گوناگون هم آن‌جاست.

 

  • مجموعه‌ي شهر ورزش

شهر ورزش در ضلع غربي بوستان ‌ولايت در زميني به مساحت 37‌هکتار واقع شده و در آن انواع ورزش‌هاي مفيد، مهيج و تفريحي، ورزش‌هاي هوايي و زميني انجام مي‌شود.

براي ورزش‌ هوايي راپل، سازه‌ي بلندي به ارتفاع 35 متر در شهر ورزشِ بوستان احداث شده كه قدرت جابه‌جايي ورزشکاران را به طول 70، 90 و 180 متر با طناب دارد. براي بانجي‌جامپينگ هم سازه‌اي به ارتفاع 35 متر احداث شده كه محل مناسبي براي علاقه‌مندان به ورزش‌هاي مهيج است.

در کنار راپل و جامپينگ، سازه‌ي ديوارنوردي هم براي ورزش سخت و قدرتي ديوارنوردي آماده شده است. هم‌چنين در سازه‌اي به ارتفاع 15 متر، فضايي براي ورزش مهيج صخره‌نوردي ايجاد شده که از سه طرف قابل استفاده است.

باورتان مي‌شود در اين بوستان شهري، در تپه‌ي سبزي به ارتفاع 24متر، فضايي مرتفع براي بازي‌هاي هوايي ايجاد شده باشد؟ بازي‌هايي چون پرواز با پاراگلايدر، پرواز با کايت و... در اين تپه آموزش داده مي‌شود.

اين‌جا باند قديمي پادگان قلعه‌مرغي است که در ضلع شمالي شهر ورزش قرار دارد و به سايت تخصصي بادبادک‌ها اختصاص يافته است. اين باند به منظور برگزاري مسابقه‌هاي پرواز بادبادک‌ها براي تمام سنين احيا شده است. درکنار سايت پروازي بادبادک‌ها، باندي براي بازي‌هاي هواپيمايي و ماشين کنترلي در نظر گرفته شده است.

در قسمت ورزش‌هاي زميني، پيست کارتينگ به طول850 متر آسفالت و با تعداد قابل ملاحظه‌اي ماشين‌هاي کوچک رالي، پيست اتومبيل‌راني سرعت بر روي باند قديمي فرودگاه قلعه‌مرغي و پيست خاکي موتور چهارچرخ هم به طول 1400 متر براي علاقه‌مندان برپا شده است.

پيست سوارکاري و پيست درشکه‌سواري هم از ديگر امکانات شهر ورزش به‌شمار مي‌آيند. هم‌چنين شهر ورزش زمين‌هاي متعدد ورزشي مانند زمين تنيس، فوتبال، فوتسال، واليبال، بسکتبال و دو و ميداني دارد.

از شهر ورزش بيرون مي‌رويم و مجموعه‌ي شهربانو، سالن آمفي‌تئاتر، کتاب‌خانه، سراي محله، خانه‌ي نشاط و... را مي‌بينيم. هم‌چنين مجموعه‌ي ورزشي شهداي خاني‌آباد‌نو در ضلع جنوبي بوستان ولايت در زمينه‌هاي ورزش‌هاي توپي، کشتي، رزمي و زورخانه‌اي فعال است.

کمي آن‌طرف‌تر قلعه‌ي شادي در فضاي مسقفي به مساحت پنج‌هزار متر مربع براي بازي‌هاي کودکان و نوجوانان ساخته شده. در اين قلعه 50 دستگاه بازي ديجيتالي، دو خط بولينگ، فضاي بازي کودکان، رستوران و مجموعه‌ي بازي‌هايي شامل سه نوع ماشين برقي، هلي‌کوپتر، تاب، انواع چرخ‌فلک و دو نوع قطار قرار دارد. اين‌جا، جايي است که براي تفريح در تابستان مي‌تواني روي آن حساب باز کني.

کد خبر 371268

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha