همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: نزدیک به سه هفته دیگر تا شروع دوباره بزرگ‌ترین فستیوال بازی در دنیا مانده است.

طبق معمول هر ساله، الان آدرنالین گیمرها مدام بالا و پایین می‌رود و منتظر هستند تا این همایش شروع شود. در کل دنیا هیچ گیمر حرفه‌ای را نمی‌توانید پیدا کنید که کنفرانس E3 را نشناسد و برای آغاز آن چشم انتظار نباشد.

به غیر از گیمرها این کنفرانس برای توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدویی هم بسیار حائز اهمیت است. به این دلیل که استیج این کنفرانس می‌تواند میزان درآمد یک کمپانی را رقم بزند.

همیشه در این کنفرانس، یک سری از توسعه‌دهندگان نورچشمی هستند به این معنی که اغلب منتقدین و گیمرها چشمانشان به دنبال آن‌ها است.

توسعه‌دهندگان و کمپانی بازی‌سازی باید بهترین نمایش خود را برای اینکه مخ طرفداران را بزنند باید انجام بدهند. حال بیشتر از این مقدمه نمی‌گویم و  سر اصل مطلب می‌رویم.

  • از E3 2017 چه انتظاری داریم؟

پاسخ سوال بالا را، با برسی و پیش‌بینی‌هایی که وب‌سایت خبری مشهور تلگراف برای کمپانی‌های مطرح بازی سازی انجام داده بازگو می‌کنیم.

  • Electronic Arts

طبق سنت هرساله EA اولین کمپانی است که استیج E3 را شروع می‌کند. طبق خبرهای موجود امسال Electronic Arts باید اجرا قوی دارد داشته باشد.

بازی‌هایی با تم ورزشی، جنگی و سرعت احتمالا مزه کار این کمپانی خواهد بود. طبق همیشه انتظار داریم که یک دید کلی به fifa 18 داشته باشیم و حتما هم مانند سال گذشته غافلگیر کننده خواهد بود چون Electronic Arts تاکید زیادی بر روی توسعه این بازی داشته است.

یکی دیگر از بازی‌های دیگری که پیش‌بینی شده رونمایی شود Need for Speed خواهد بود که بعد از دوسال از نبود این بازی حال باید شاهد این باشیم که این دفعه چه حرکتی EA می خواهد بزند. امیدوار هستیم که شاهد یک گیم‌پلی از بازی Star Wars Battlefront 2 باشیم.

همچنین باید ببینیم که آیا امسال EA از شماره جدید Star Wars که سازنده آن طراح اصلی بازی Uncharted بوده است.

ای تری

  • Microsoft

یکی از اصلی‌ترین کمپانی‌های این همایش بی شک Microsoft است. امسال مایکروسافت تمرکر خود را بیشتر بر روی آشنایی با کنسول جدید خود یعنی ایکس‌باکس اسکورپیو خواهد گذاشت.

مایکروسافت چندی پیش اطلاعاتی از Project Scorpio را با سایت Eurogamer’s Digital Foundry در میان گذاشته بود.

انتظار هم می‌رود که امسال مایکروسافت ایکس‌باکس اسکورپیو را با بازی های جدید مورد نمایش افراد نشان دهد. در حال حاضر مایکروسافت از نظر بازی‌های انحصاری برای کنسول خود نسبت به سونی کمی عقب مانده اما این حقیقت را نمی‌توان نادیده گرفت که مایکروسافت تمام توان خود را برای ایکس‌باکس اسکورپیو به کار خواهد برد.

بازی Forza Motorsport 7 که تقریبا تمام آشکارسازی‌های آن انجام شده، می‌ماند یک سری از بازی‌ها که کمتر درباره آن‌ها گفته شده مانند؛ Sea of Thieves و Crackdown 3.

اما واقعیت این است که این بازی‌ها نمی‌توانند خیلی در مقابل بازی‌های شاخ سونی دوام بیاورد. خدا را چه دیدی شاید مایکروسافت یه حقه‌ای در آستین خود داشت مثلا اینکه از Halo 6 رونمایی کند.

  • Bethesda

بتزدا همیشه از آن دسته از کمپانی‌هایی بوده که توانسته با غافلگیری‌های خوب خود همه را به وجد بی‌آورد.

خبرها از بتزدار، مانند بقیه کمپانی‌ها خیلی زیاد نیست. اما امیدواریم که خبری از ساخت بازی elder scrolls vi بشنویم. همچنین یک رونمایی از The Evil Within 2 داشته باشیم.

  • Ubisoft

در حال حاضر این کمپانی نسبت به بقیه با وجود خبرهایی که اعلام کرده معروف‌تر است.

امسال هم باید شاهد گیم‌پلی از بازی Assassin’s Creed Orgins باشیم. باید ببینیم که می تواند یوبی‌سافت دوباره با طرفداران این بازی آشتی کند.

شما شاید یادتان بیاید و شاید هم نه! دیگر نسخه‌های آخری بازی Assassin’s Creed بسیار داغون شده بود و کسی محل به این بازی نمی‌گذاشت.

به غیر از این بازی، خداکند یک رونمایی از نسخه جدید Far Cry داشته باشیم. شاید هم یک رونمایی ساده‌ای از بازی Splinter Cell یوبی‌سافت از خود نشان دهد.

  • Sony

کنفرانس سونی در E3 همیشه مانند کلاس درس بوده. به این دلیل که امکان ندارد سونی شما را غافلگیر نکند.

برخلاف بسیاری دیگر از کمپانی‌ها، سونی بیشتر سعی می‌کند که بازی معرفی کند و گیم‌پلی به نمایش بگذارد.

یادش به خیر، سال گذشته در 2016 E3 سونی به صورت کاملا غافلگیر کننده‌ای از بازی God Of War جدید رونمایی کرد تازه آن هم با گیم‌پلی. خلاصه اینکه این کار باعث شد ملت کف و خون قاطی کنند.

امسال هم از این کمپانی انتظارات بالایی می‌رود. در همایش امسال احتمال این را می‌دهیم که عناوینی همچون The Last of Us: Part Two، God of War، Death Stranding و Days Gone به نمایش گذاشته شود.

البته بازی‌هایی دیگری هم وجود دارد مانند Detroit: Become Human و Spider-Man که می‌تواند در این همایش وجود داشته باشد.

منبع: telegraph

کد خبر 370691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha