شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۱
۰ نفر

‌مسعود کوثری: رأی‌گیری تمام شد و از امروز هر کسی باید دوباره سر کار خودش برود. هرچه بود و هر چه گفته شد، اگر چه از یاد رفتنی نیست، اما گذشتنی است.

دکتر مسعود کوثری

 بدرفتاري‌ها، بداخلاقي‌ها و گوشه و كنايه‌ها بايد به كناري گذاشته شود و دوباره به خدمت به مردم فكر كنيم. تجربيات مناظرات رياست‌جمهوري تجربه‌هاي گرانبهايي هستند و نشان از كارهايي دارند كه بايد براي مردم انجام مي‌شده و نشده است. در اين كار همه مسئول هستند، چه برنده و چه بازنده. نبايد فراموش كنيم كه چه وعده‌هايي داده‌ايم و چه عهدي با مردم بسته‌ايم.نقايص معلوم شده است.بايددست به‌كار شد تا تحقق آنها امكان‌پذير شود. البته، فراموش نكنيم قضاوت‌مان درباره آنچه انجام شده هم نبايد به تيرگي و سياهي ميل كند.ساخته شدن يك كشور مسيري تدريجي است و هيچ‌كس نمي‌تواند يك شبه آن را درست كند.

مهم آن است كه اين مسير رو به سوي بهبود باشد. مردم كانديداها را تماشا كردند و نقاط قوت و ضعف آنان را به‌خوبي ديدند. اينكه دست آخر در حمايت از اين يا آن كانديدا در برابر هم صف كشيدند، مهم نيست؛ مهم آن است كه همه كانديداها را از نظر گذراندند و صواب و خطاي كار آنان را با نگاهي شريف و منتظر نگاه كردند. اين نگاه نبايد فراموش شود. براي آنچه به مردم وعده داده‌ايم بايد احساس بار سنگيني بر دوش برندگان و بازندگان باشد. دوقطبي شدن انتخابات كه تبديل به فرمولي براي افزودن بر شور انتخابات شده، نبايد اين موضوع را از يادمان ببرد كه اگر به وعده‌ها عمل نشود، آفت ناشي از آن در مردم بسيار زياد خواهد بود. يادمان باشد مردم هيچ‌چيز را فراموش نمي‌كنند و هميشه اين وعده‌ها در خاطره‌ها خواهد ماند. هرچه اين دو‌قطبي شدن بيشتر و وعده‌ها بزرگ‌تر، توقع مردم بيشتر. افزايش اشتغال و كاهش بيكاري، بهبود عدالت اجتماعي، فضاي باز فرهنگي و مبارزه با فساد اقتصادي در هر سطح و توسط هر گروه و جناحي از خواسته‌هاي اصلي مردم هستند. همه مسئولان، جناح‌ها، ادارات، نهادها و سازمان‌هاي دولتي و نيمه‌دولتي در وضعيتي كه داريم سهيم هستند و كسي نمي‌تواند خود را از پاسخگويي منها كند.

ديگر جاي هيچ تعللي نيست، از امروز كه فرداي انتخابات است و همه گردوغبارهاي مبارزه انتخاباتي فرونشسته، بايد دست به‌كار شد. نشستن و كري خواندن براي يكديگر مسائل را حل نمي‌كند و بر كدورت و اختلاف مي‌افزايد. يادمان نرود كه وقت تنگ است و هنوز شروع نكرده سوت پايان را خواهند زد. 4سال بعد دوباره زمان ارزيابي خواهد رسيد و مسئولان بايد پاسخ‌هايي براي عملكرد خود داشته باشند. اما نكته مهم اين است كه هواداران و كانديداها نبايد امكانات و نيروي خود را صرف چوب لاي چرخ ديگري گذاشتن كنند؛ اين پشت كردن به مردمي است كه با اعتماد خود مسئولان را حمايت كرده و مديريت خود را به آنان سپرده‌اند. به ساعت نگاه كنيم، وقت به سرعت سپري مي‌شود.

کد خبر 370608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha