همشهری آنلاین: مدیر گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: میزان ابتلا به بیماری‌های سندرم متابولیک در ایران، بالاترین رقم در جهان است و کشورمان رکورددار مبتلایان به این سندرم به شمار می‌آید.

سندروم متابولیک

به گزارش ایرنا، سیدعلی کشاورز، در همایش مکمل‌های غذایی و ر‍ژیمی افزود: سندرم متابولیک مجموعه ای از عوامل خطر است که موجب افزایش بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دو، فشار خون، چربی خون و مقاومت در برابر انسولین می‌شود.

وی تاکید کرد: سندرم متابولیک احتمال سکته مغزی و قلبی را تا سه برابر افزایش می‌دهد و اگر امروز می‌بینیم که 50 درصد عوامل مرگ و میر در ایران مربوط به سکته است ناشی از این سندروم است.

دبیرعلمی پنجمین همایش مکمل های غذایی و ر‍ژیمی اظهار کرد: اولین رویکرد برای پیشگیری از سندرم متابولیک، تغییر شیوه زندگی ، رژیم غذایی سالم و کاهش وزن است؛ ضمن اینکه همچنین رژیم غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان و ورزش روزانه در پیشگیری از سندرم متابولیک نقش دارد.

مدیر گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به نقش شکردر ایجاد سندرم متابولیک ، گفت: شکر در رژیم غذایی ایرانیان بیداد می‌کند و لازم است مصرف نوشابه، بستنی و آب میوه محدود شود.

کشاورز افزود: بهترین رویکرد درمان سندرم متابولیک، دریافت رژیم متعادل سالم و غنی از مکمل‌های غذایی متنوع است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مکمل‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: بررسی محققان ایتالیایی نشان می‌دهد احتمال ابتلا به سرطان در فوتبالیست‌هایی که آنتی‌اکسیدان مصرف نمی‌کنند 10 برابر افراد عادی است براین اساس مصرف مکمل‌ها در ورزشکاران امری ضروری به شمار می‌رود.

کشاورز تاکید کرد: مصرف مکمل در ورزشکاران باید در حد متعارف و توسط متخصص تغذیه تجویز شود.

کد خبر 370270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha