لیلا خاکسار: هنوز مدت زیادی از اعلام خبر 10برابر شدن آمار طلاق در تهران و بازتاب‌های متفاوت آن در محافل خبری نگذشته که از همایش تحکیم بنیان خانواده خبرهای جدیدی به گوش می‌رسد.

 در این همایش که از ابعاد مختلف، آسیب‌ها‌ی طلاق مورد بررسی قرار می‌گیرد اعلام شده که 70  درصد آسیب‌های اجتماعی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم ناشی از پیامدهای طلاق است.

فرحناز قندفروش، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران، بیشترین میزان طلاق در استان تهران  را مربوط به شهرستان شمیرانات می‌داند و می‌گوید: متأسفانه از سال   ۸۰  آمار طلاق سیر غیرمنطقی پیدا کرد و برهمین اساس بحث تحکیم بنیان خانواده مطرح و اجرایی شد.

قندفروش همچنین از نادیده گرفتن هیچ گونه ردیف بودجه‌ای برای این آسیب و موضوع تحکیم بنیان خانواده سخن گفت و اینکه متأسفانه ردیف اعتباری خاصی در این موضوع دیده نشده است.

وی با اشاره به نقش آموزش، افزود: در دوره‌های گذشته زنان مورد آموزش‌های حقوقی قرار می‌گرفتند در حالی‌که مردان از این حقوق بی‌اطلاع بودند و همین آموزش‌های یک طرفه بنیان خانواده‌ها را تهدید می‌کرد.

وی همچنین به نادیده گرفتن اخلاق در خانواده‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید:در این زمینه هیچ آموزشی به خانواده‌ها ارائه نشده است.

استاندار تهران نیز در این همایش گفت: نقش تهران در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی سازنده و ملی و فراملی است و هر کاری که در این استان اجرا شود نتایج مثبت و منفی آن در کل کشور تبعات دارد.

کامران دانشجو ضمن اشاره به جایگاه جدید استانداری در دوره جدید و تلاش این نهاد برای حضور در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی افزود: استانداری در گذشته یک جایگاه صرف سیاسی داشت اما در دوره جدید تلاش کردیم تا در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی وارد عرصه کار و فعالیت شویم.


وی اظهار داشت: موضوع تحکیم بنیان خانواده را در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی آغاز و برای رفع موانع و مشکلات، نهایت توان خود را به‌کار گرفته‌ایم.


دانشجو، با اشاره به فعالیت خوب رسانه‌ها  یادآور شد: باید از اجرای برنامه‌هایی که سبب تحکیم بنیان خانواده می‌شود استقبال کرد، هرچند که برخی مسئولان به‌دنبال غلط گیری هستند.

استاندار تهران گفت: البته به این موضوعات نباید سیاسی نگاه کرد چرا که این مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه است که اگر با تدبیر به آن پرداخته نشود سبب نگرانی مردم خواهد شد20 تا 24ساله‌ها، بیشترین زنان طلاق گرفته
مدیر کل ثبت احوال استان تهران نیز در اولین نشست تحکیم بنیان خانواده از بالاترین نرخ امسال طلاق استان با 119 درصد رشد در رباط کریم خبر داد و گفت: طی 7 ماهه اول امسال 75 هزار و 39 ازدواج در استان ثبت شده که از این تعداد 15 هزار و 750 مورد منجر به طلاق شده است.

احمد قشمی، مدیر کل ثبت احوال استان تهران با بیان این که آمارها حاکی از آن است که در سال 86 از هر 7/4 درصد ازدواج یک طلاق در استان تهران ثبت شده است، اظهار کرد: بالاترین درصد طلاق‌های استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 119 درصد مربوط به رباط کریم بوده است و پس از آن در شهرستان شهریار آمار طلاق به 101 درصد افزایش یافته است و این در حالی است که این رقم در شمیران 84درصد بوده است.


مدیرکل ثبت احوال استان تهران در بررسی نتایج آماری وضعیت ازدواج و طلاق در 7 ماهه امسال اظهار کرد: زنان جوان طلاق گرفته، عمدتا در رده سنی بین 20 تا 24 ساله بوده‌اند، این در حالی بود که مردان جوان  در رده سنی 25 تا 29 ساله طلاق را تجربه کرده‌اند.

وی با اشاره به آمارهای مقایسه‌ای نسبت ازدواج و طلاق از سال 83 تا 85، گفت: طی این مدت 2 ساله از هر 18 ازدواج در فیروزکوه یک مورد به طلاق منجر شده است و این در حالی بوده که این میزان در شهرستان نظر آباد به یک مورد طلاق از هر 9/2 ازدواج رسیده است. قشمی افزود: افزایش طلاق در سال 85 نسبت به سال84 تقریبا 10درصد افزایش در بخش شهری و 13درصد کاهش در بخش روستایی را نشان داده است.

کد خبر 36999

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز