نمایشگاه «رویکردها و گرایش‌ها در هنر معاصر ایران» با ارائه آثاری از ۴۰ هنرمند جوان و نسل میانی که زوایایی متنوع از جریان‌های هنری را بازتاب می‌دهد در نگارخانه پردیس ملت گشایش یافت.

نمایشگاه

به گزارش همشهري، فرناز محمدي كه مسئوليت نمايشگاه‌گرداني رويكردها و گرايش‌ها در هنر معاصر ايران را بر‌عهده دارد، با همكاري سازمان زيباسازي شهر تهران آثار برگزيده هنرمندان را گردهم آورده و در معرض ديد علاقه‌مندان قرار داده است تا ضمن نشان دادن بخش‌هايي پرقدرت از رويكردهاي متنوع در هنر معاصر ايران و ارائه آثار قابل تامل و تماشايي، زمينه پژوهش و جست‌وجويي هر چند گذرا را براي هنردوستان فراهم آورد.

در اين نمايشگاه آثار هنرمنداني به چشم مي‌خورد كه در سال‌هاي اخير در فضاي هنر و اقتصاد بازار به جايگاهي قابل توجه رسيده‌اند و بيشتر حاضران چهره‌هايي شناخته‌شده و صاحب‌سبك هستند. هر چند به عقيده برگزاركنندگان جاي آثار بسياري از هنرمندان در آن خالي است. رويكردها و گرايش‌ها در هنر معاصر ايران شامل آثاري از طيف‌هاي مختلف فيگوراتيو و آبستره است كه فضاهايي متفاوت را به تصوير مي‌كشند.

برخورد برخي هنرمندان با فضاها و نمادهاي سنتي و ايراني به نوعي با رويكردهاي معاصر به‌ويژه در نوع انتخاب رنگ و حتي جنس و ابعاد بوم به تصوير درآمده و هنرمندان تا حدودي توانسته‌اند از ظرفيت‌هاي نقاشي براي بيان ذهنيت خود استفاده كنند. رويكرد هنرمندان مجسمه‌ساز هم شباهتي فراوان به آثار هنرمندان نقاش دارد اما بيشتر مجسمه‌ها آثاري انتزاعي هستند و در برخي از آنها فضاهايي سورئاليستي و غيرواقع‌گرا به چشم مي‌خورد.

پويا آريانپور، نسيم ابوالقاسم، شهريار احمدي، مسعود اخوان‌جم، مريم اشكانيان، اميرحسين بياني، مجتبي تاجيك، مونا پاد، مهديه پازوكي، مرتضي پورحسيني، آرمين پورفهيمي، بهناز جلالي، وحيد چماني، شيما خشخاشي، سلمان خوشرو، فرناز ربيعي‌جاه، آزاده رزاق‌دوست، روشنا رستمي، حامد رشتيان، ليلي رشيدي، بابك روشني‌نژاد، كامبيز صبري، نسترن صفايي، طاهره صمدي‌طاري، قدرت‌الله عاقلي، كيوان عسگري، سميرا عليخانزاده، زهرا قياسي، بهنام كامراني، كورش گلناري، يسري مجتهدي، احمد مرشدلو، مانلي منوچهري، نزار موسوي‌نيا، نگار نادري‌پور، بنفشه همتي، بيتا وكيلي، ليلا ويسمه، الهه يزدانيان و محمدرضا يزدي هنرمندان حاضر در رويكردها و گرايش‌ها در هنر معاصر ايران هستند كه تا 19خرداد در پرديس ملت ادامه دارد.

کد خبر 369887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha