شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسمارت‌فون‌هایی که در کمتر از پنج دقیقه به طور کامل شارژ می‌شوند از سال آینده در بازارهای موبایل جهان عرضه خواهند شد.

موبایل

براساس گزارش BBC، اين فناوري اولين بار در سال 2015 و توسط شركت نوپايي به نام استوردات در نمايشگاه الكترونيك‌هاي مصرفي در لاس‌وگاس رونمايي شد و اكنون رئيس اين شركت مي‌گويد انتظار دارد فناوري جديد در سال آينده ميلادي وارد روند توليد گوشي‌هاي موبايل شود.

با اين‌همه برخي از متخصصان درباره توانايي اين فناوري ترديد‌دارند درحالي كه شركت استوردات نيز تلاشي در برطرف ساختن اين ترديد نكرده و علاقه‌اي به افشا كردن اسرار اين فناوري و شركتي كه قصد گنجاندن آن را درون محصولاتش دارد از خود نشان نمي‌دهد.

اين شركت در سال 2015 اعلام كرد باتري‌هاي توليدي‌اش حاوي موادي هستند كه منجر به ايجاد واكنش‌هاي غيرمرسوم و سرعت غيرعادي انتقال بار الكتريكي از آند به كاتد مي‌شوند. (فرايند الكتريكي كه منجر به شارژ باتري مي‌شود.)

اين باتري‌هاي جديد حاوي نانوذراتي هستند و از ساختارهايي به شدت كوچك و تركيبات ارگانيك ناشناخته‌اي تشكيل شده‌اند. در زمان رونمايي برخي از مدل‌هاي اين باتري ضخيم‌تر از باتري‌هاي رايج روز بودند اما شركت استوردات مي‌گويد باتري‌هاي اين شركت اكنون آماده استفاده هستند و مي‌توانند در عرض پنج دقيقه هر گوشي را شارژ كنند.

به گفته اين شركت باتري‌ها در دو كارخانه باتري‌سازي آسيايي در مرحله توليد آزمايشي بودند و تولدي عمده آنها از سال 2018 آغاز خواهد شد. اين شركت همچنين باتري خودرويي توليد كرده‌است كه مي‌تواند در پنج دقيقه شارژ شود و اين توانايي را در نمايشگاه خودروي برلين به اثبات رسانده‌است. با چنين شارژي خودرو مي‌تواند بيش از 400 كيلومتر مسافت را بپيمايد. اين درحالي‌است كه باتري خودروهاي تسلا براي شارژ كامل به 75 دقيقه زمان نياز دارند و با 30 دقيقه شارژ مي‌توانند 273 كيلومتر مسافت را طي كنند.

کد خبر 369812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha