مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

سخنگوی وزارت بهداشت در حاشیه جشنواره سومین سال اجرای طرح تحول سلامت گفت: هم‌اکنون ۲۸میلیون ایرانی از طریق پرونده الکترونیک سلامت خدمات دریافت می‌کنند.

پرونده الکترونیک سلامت

به گفته ايرج حريرچي، تاكنون اين جمعيت افزون بر 405ميليون خدمات از طريق پرونده الكترونيك دريافت كردند كه به‌طور تقريبي براي هر نفر بيش از 14خدمت است.

وي اضافه كرد: براساس برنامه‌ريزي با تكميل پرونده الكترونيك سلامت، تمام شهروندان ايراني در قالب اين پرونده خدمات درماني دريافت مي‌كنند.

الكترونيكي كردن پرونده‌هاي سلامت، مصوبه‌اي است كه به‌عنوان تكليف قانوني بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده و براساس آخرين آمار ارائه شده از سوي سخنگوي وزارت بهداشت، تاكنون 68ميليون ايراني صاحب پرونده الكترونيك سلامت شده‌اند. با اين حال كمتر از نيمي از اين افراد از خدمات بهره ‌برده‌اند.

افزايش دسترسي به اطلاعات يكپارچه بيماران، صرفه‌جويي در زمان بيماران و پرسنل سلامت، كاهش خطاهاي پزشكي به‌خصوص در هنگام نسخه‌نويسي و در جلوگيري از ايجاد تداخل دارويي از مهم‌ترين فوايد الكترونيكي كردن پرونده‌هاي سلامت است.

هم‌اكنون سامانه سيب از سوي وزارت بهداشت طراحي شده و پرونده‌ها به‌صورت الكترونيك در آن بارگذاري مي‌شود. بدين‌ترتيب بيماران در هرجاي كشور كه به مراكز درماني مراجعه كنند پرونده‌اي آنلاين دارند كه پزشك مي‌تواند به آن دسترسي پيدا كرده و از سوابق بيمار خود مطلع شود. با اجراي كامل اين سامانه، انتظار مي‌رود از هزينه‌هاي درماني كشور نيز كاسته شود.

کد خبر 369779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha