چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیمان تردد آزاد شنگن برای تضمین برگزاری اجلاس جی ۷ در ایتالیا از روز چهارشنبه به مدت ۲۰ روز در فرودگاه‌ها، بنادر، ایستگاه‌های راه آهن و مرزهای زمینی این کشور به حالت تعلیق در آمد.

 تعلیق ۲۰ روزه پیمان شنگن در ایتالیا بخاطر اجلاس جی ۷

به گزارش ايرنا، در پی دستور العمل صادر شده توسط وزارت کشور ایتالیا، تمام مرزهای هوایی، دریایی و زمینی این کشور در آستانه اجلاس جی 7 در شهرهای باری و تائورمینا، از امروز 10 ماه مه (20 اردیبهشت) تا روز 30 مه ( 9 خرداد) به حالت تعلیق در آمده و کنترل مرزی از سر گرفته شده است.

برای تضمین برگزاری منظم اجلاس وزرای اقتصاد هفت کشور عضو گروه جی 7، که از فردا (پنجشنبه) تا شنبه در شهر باری و همچنین اجلاس سران این گروه که در روزهای 26 و 27 ماه مه (5 و 6 خرداد) در شهر تائورمینا در جنوب کشور برگزار خواهند شد، کنترل مرزی در تمام فرودگاه ها، بنادر و مرزهای زمینی از امروز ازسرگرفته شده و پیمان شنگن (تردد آزاد میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا) تا روز 9 خرداد به حالت تعلیق در آمده است.

سازمان هوانوردی ایتالیا نیز از شرکت های هواپیمایی خواست تا مسافران خود را مطلع کرده و از آنها دعوت شود تا بخاطر کنترل مرزی و زودتر به فرودگاه آمده تا پرواز خود را از دست ندهند.

وزارت کشور ایتالیا هم سه فروند پهپاد، 250 دوربین مداربسته و 1500 مامور پلیس رابرای تضمین امنیت این نشست اندیشیده و شهر باری چهره ای امنیتی به خود گرفته است.

تدابیر شدید امنیتی همچنین از هم اکنون در شهر تائورمینا که در روزهای 5 و 6 خرداد میزبان اجلاس سران جی 7 ، با حضور روسای جمهور و سران کشورهای عضو این گروه از جمله دونالد ترامپ خواهد بود، اتخاذ شده است.

کد خبر 369631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha