همشهری آنلاین: علی مطهری با تأکید بر این موضوع که دانش‌آشتیانی تخلفی نکرده است، در رابطه با انتخابات ۹۶ گفت:بر روال برگزاری انتخابات نگرانی وجود ندارد و قطعا شرایط این انتخابات با سال ۸۸ متفاوت است و دلیل این موضوع این است که آقای احمدی نژاد در این انتخابات حاضر نیست.

به گزارش ايسنا، علي مطهري نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس و در جمع خبرنگاران گفت: نامه‌ای را من در روزهای گذشته مشاهده کردم که دادگستری به هیأت نظارت بر انتخابات ارسال کرده بود در خصوص رد صلاحیت افرادی که پیش از این در انتخابات شوراها تأیید صلاحیت شده بودند. در حالی که وقتی هیأت نظارت استان کاندیدایی را تأیید صلاحیت می‌کند و شکایتی نیز از او وجود ندارد دیگر اینکه دادگستری وارد شود و لیستی بدهد که این افراد باید رد صلاحیت شوند یا نامه‌ای از شورای عالی امنیت ملی داده شود که این افراد صلاحیتشان مورد تأیید نیست، رفتاری قانونی نیست.

وی افزود: هیأت‌های اجرایی و نظارت پیش از بررسی صلاحیت افراد استعلام‌های لازم را از مراجع چهارگانه دریافت کرده‌اند و هیأت نظارت نیز بر عملکرد هیأت‌های اجرایی نظارت داشته و وقتی کسی تأیید شده است ورود نهادهای غیر ذیربط به این قضیه قانونی نیست و باعث می‌شود هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات تحت فشار قرار گیرد و آنها نیز ممکن است تسلیم شوند و اینگونه حق افراد ضایع می‌شود.

وی تصریح کرد: فشار از جانب دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بوده و بحث، بحث شورای نگهبان نیست و من دیروز در انتهای نطق نیز قصد اشاره به این موضوع را داشتم. البته ما طی ملاقاتی که با اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات داشتیم به آنها توصیه کردیم در مقابل فشارها باید مقاومت کنند و نباید زیر بار اقدامات غیرقانونی بروند. کل این دخالت‌ها را غیرقانونی می‌دانم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تخریب‌هایی که برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری در سخنرانی‌های خود علیه دولت و سایر کاندیداها انجام می‌دهند گفت: رفتارها در انتخابات عوامانه شده و کاندیداها گاهی به عوام‌فریبی دست می‌زنند و تمایل دارند از بی‌اطلاعی مردم سوء استفاده کنند. حتی اگر در این فضا شور انتخاباتی بیشتر شود و مشارکت افزایش پیدا کند جلب آرای مردم به هر قیمتی روش درستی نیست و ما نباید برای رسیدن به هدف از هر وسیله‌ای استفاده کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تخلف برخی از رسانه ها در انتخابات و آمار بالای تخلف برخی رسانه های خاص گفت: این موضوع براساس قانون باید بررسی شود و هیئت نظارت بر مطبوعات با دقت و حساسیت به این موضوع نظارت می‌کند و صرف نظر از اینکه چه رسانه ای این کار را انجام می‌دهد باید با آن برخورد کند.

وی در خصوص گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد پرونده وزیر آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش دچار تخلفی نشده و بلافاصله بعد از پذیرش مسئولیت از هیئت مدیره آن شرکت استعفا داده است. اما روال قانونی این کار به شکل مرسوم و معمول طولانی شده بود و به نظر من همانطور که گفته شد تخلف ایشان محرز نیست اما متاسفانه برخی بی‌اخلاقی‌ها از سوی برخی مسئولین و رسانه‌ها پیش از رای نهایی در این باره انجام شده و این نیز در کنار برخی کارهای غیراخلاقی است که در انتخابات در حال انجام است و این به معنویت جامعه لطمه می زند و ما باید این را درک کنیم که اگر شخصی شخصیتش حفظ شود و رای نیاورد بهتر از این است که فردی پیروز انتخابات شود اما اخلاق را رعایت نکند و شخصیت افراد در همین جاها و همین بزنگاه‌ها مشخص می شود که چه کسانی به اصول اخلاقی پایبندند یا مرزهای اخلاق را در می نوردند.

مطهری در ادامه صحبت هایش در پاسخ به سوالی مبنی بر این که نگرانی برای انتخابات دارد یا خیر تاکید کرد: بر روال برگزاری انتخابات نگرانی وجود ندارد و قطعا شرایط این انتخابات با سال ۸۸ متفاوت است و دلیل این موضوع این است که آقای احمدی نژاد در این انتخابات حاضر نیست؛ چرا که ایشان یک موجود خاصی بود و سلسله جنبان فتنه در آن زمان حضور وی بود.

کد خبر 369626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha