پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

سپنتا سلیمی: نوجوانی دوران تمرین ذهن است. در این سن عادت‌های بد یا خوب زیادی شکل می‌گیرند یا از بین می‌روند. پس این دوران را غنیمت بدان و به جنگ یکی از بدترین عادت‌های نوجوانی برو: جا گذاشتن و گم‌کردن وسایل!

حتماً برای تو هم اتفاق افتاده و این چند وقت هم بیش‌تر از همیشه. اصلاً اگر این اتفاق برایت نیفتاده باشد نگران شو، چون این مسئله با ورود به دنیای نوجوانی برای خیلی‌ها پیش می‌آید. اما نباید به آن بی‌اعتنایی کنی، آن‌وقت تمام عمر با تو خواهد بود و هیچ‌کدام از اطرافیانت به‌همین دلیل ساده نمی‌توانند تمام و کمال به تو اعتماد کنند.

برای این‌که بتوانی این عادت نه‌چندان خوشایند را برای همیشه پشت سر بگذاری، قدم اول، به‌کارگیری این چند راهکار ساده است.

 

  • يك جاي مشخص !

کلید خانه، کیف پول، تلفن‌همراه، شارژر... این‌ها همان وسایلی هستند که معمولاً یا جا گذاشته می‌شوند و یا بدتر، گم می‌شوند! اما چرا؟

یکی از مهم‌ترین دلایل این است که آن‌ها جای مشخصی ندارند و بیش‌تر اوقات باید در دست‌های ما به این‌طرف و آن‌طرف حمل شوند. چه داخل خانه و چه در کیف همراهت، یک جای مشخص برای تک‌تک آن‌ها تعيين کن.

به‌محض این‌که آن‌ها را در جای خودشان قرار بدهی برای دوباره پیدا کردنشان هیچ مشکلی نخواهی داشت. یک سبد مخصوص در کنار در خانه و یک جای مخصوص در کیف همراه برای این وسایل، می‌تواند کمک زیادی به حل این مشکل کند.

 

  • يك فهرست شخصي!

یک فهرست شخصی از وسایلی که در حال رفتن باید همراهت باشد تهیه کن و از آن حروف اختصاری درست کن. مثلاً کلمه‌ی کمک می‌تواند نشانه‌ي حرف اول کلمه‌ها‌ی: «کیف پول، موبایل و کلید» باشد.

یادت باشد هردفعه قبل از رفتن از هرجایی با خودت این کلمه را تکرار کنی. اگر یادت نمی‌آید می‌توانی با یک برنامه‌ی زنگ هشدار که در هرگوشی تلفنی وجود دارد این کلمه را به‌یاد بیاوری.

 

  • هميشه جلوي چشم !

وسایل شخصی و با ارزشت را هرگز، حتی برای یک لحظه از خودت دور نکن. ممکن است فقط چندثانیه برای یک دزد کافی باشد تا به‌راحتی گوشی تلفن یا کیف پول شما را بدزدد. همیشه این وسایل را جایی بگذار که جلوی چشمت باشد و به آن تسلط داشته باشی.

 

  • فقط يكي !

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستی که وسایلشان را در چند کیف یا کیسه‌ی جداگانه حمل می‌کنند و دچار جاگذاشتن یا گم‌کردن وسایلت می‌شوی، از همین امروز فقط یک کیف را به وسایلت اختصاص بده.

اگر کیف به اندازه‌ی کافی جا ندارد پس از کیفی استفاده کن که به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد. هم‌چنین اگر در هنگام خرید ناچاري چند کیسه را حمل کنی بهتر است یک کیسه‌ی بزرگ داشته باشی و همه‌ی بسته‌های خرید را در آن بگذاری تا خیالت راحت باشد که همیشه فقط یک بسته باید همراهتان باشد.

 

  • بررسي در لحظه‌ي آخر  !

درست در لحظه‌ای که قرار است از در بیرون بروی یک لحظه بايست. هم سر و وضعت را مرتب کن و هم یک‌بار دیگر دقت کن و آن کلمه‌ی اختصاری شخصی را زیر لب به زبان بیاور و بررسی کن که همه‌ی وسایلت همراهت هست.

کد خبر 369469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha