دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

خانواده استاد محمدرضا شجریان ورود این چهره بی‌بدیل موسیقی ایرانی را به فضای انتخابات در حمایت از یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری تکذیب کرد.

شجریان

به گزارش همشهري، پس از بحث‌هايي كه بر سر پخش‌شدن يا نشدن صداي استاد در دومين مناظره انتخاباتي پيش آمد و دامنه آن تا همين امروز ادامه دارد، نامه‌اي در فضاي مجازي از زبان استاد شجريان به نفع يكي از نامزدها منتشر شد. اين نامه تقريبا 500كلمه‌اي با سرخط «تقديم حنجره محمدرضا شجريان به...»

خيلي زود به گروه‌ها و شبكه‌هاي مجازي راه يافت اما خانواده استاد با تكذيب نگارش چنين نامه‌اي اعلام كردند: «خانواده شجريان ضمن آرزوي سربلندي براي كشور عزيزمان ايران، اعلام مي‌كند محمدرضا شجريان اين روزها در خانه مشغول مداواست و خبرهاي سياسي و مناظره‌هاي تلويزيوني را دنبال نمي‌كند.»

در مناظره جمعه گذشته، حجت‌الاسلام حسن روحاني در بحث مربوط به اخلاق پاي صدا و ربناي استاد را به ميان كشيد و اينكه «ما الان يك هنرمند داريم كه از [پخش‌شدن] دعاي ربّنايش ممانعت مي‌كنيم. با اين اوضاع چطور مي‌توانيم تعالي و پيشرفت داشته باشيم؟»

با اين حال، محمدباقر قاليباف در همان مناظره بحث استفاده ابزاري از نام و چهره هنرمندان را مطرح كرد و از نامزدها خواست به‌جاي اين سخنان، ميزان حمايت خود را از هنر و هنرمندان آشكار كنند. همزمان، همايون شجريان با انتشار تازه‌ترين تصاوير پدر در صفحه شخصي خود نوشت: چندي پيش از من قول گرفته بودند كه به باغ هشتگرد برويم. سرانجام روز دوشنبه 18 ارديبهشت 96 پس از يك‌سال و چند ماه دوري از باغ دست‌پروردشان، اين ديدار ميسر شد.

کد خبر 369366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha