همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: آیین نامه مراکز خدمات پرستاری در منزل ابلاغ شد، با فعالیت این مراکز هم جلوی دخالت پرستارنماها گرفته و هم هزاران شغل جدید ایجاد می‌شود.

وزیر بهداشت

به گزارش ایرنا، سید حسن هاشمی، در همایش پرستاری در منزل در پژوهشکده نیرو افزود: برای توسعه خدمات پرستاری در منزل که توسط مراکز خصوصی و با اخذ مجوز از دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود، دخالت دولت باید حداقلی وفقط در حد نظارت باشد. وی گفت: تجربه نشان داده هر جا که دولت بیش از حد دخالت کرده، فقط محدودیت ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در مورد تعرفه‌های خدمات پرستاری نیز که کلیات آن تصویب شده است با هر سال تجدیدنظر صورت گیرد و این تعرفه‌ها به روز شود . در گذشته برای تصویب این تعرفه ها مقداری مقاومت بود که علت آن عدم آشنایی بود که بر طرف شد.

وزیر بهداشت ادامه داد: در گذشته به نبود ضوابط مشخص خدمات پرستاری در منزل از خدمات خیلی بد تا خدمات خیلی خوب در کشور وجود داشت اما با ابلاغ آبین نامه این خدمات انتظار داریم که یک سطح حداقلی از استاندارد این خدمات را در کشور شاهد باشیم.

وی گفت: اگر خدمات پرستاری در منزل واقعی و با کیفیت به مردم ارائه شود، آرامش و آسایش در خانه ها به وجود می آید و خطاهایی که موجب معلولیت می‌شود، جلوگیری می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: امیدوارم این قدم خیر در کشور گسترش یابد و دیگر شاهد فعالیت افرادی که به اشتباه لباس پرستاری را پوشیده اند یا این لباس را دزدیده اند، نباشیم.

وزیر بهداشت گفت: راه اندازی مراکز مجاز پرستاری در منزل جلوی تخلفات را می‌گیرد، موجب ارتقای کیفیت این خدمات می‌شود و هزاران شغل جدید ایجاد می‌کند.

وی افزود: هر چقدر خدمات با کیفیت پرستاری در کشور گسترش یابد احترام این رشته بین مردم بیشتر می‌شود، به شرطی که اشتباه نکنیم و مشکل ایجاد نکنیم.

وی ادامه داد: در مورد خدمات پزشکی هم همین طور است. این چه زندگی است که یک پزشک از صبح اول وقت تا سه شب ویزیت می کند و عمل جراحی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به استرس شغل پرستاری گفت: گاهی اوقات که به شهرهای مختلف می‌روم و پرستارانی را می‌بینم که به علت برخورد مدیریت یا بی توجهی به حقش ناراحت است، شرمنده می‌شوم ولی همین پرستاران باز هم با روی خوش به مردم خدمات رسانی می‌کنند، امیدوارم در دولت آینده این مشکلات کمتر شود و مسیر توسعه ادامه یابد.

کد خبر 369361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha