مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱
۰ نفر

شهروندانی که روز گذشته در بزرگراه‌های منتهی به شمال تهران حرکت می‌کردند ترافیک سنگینی را تجربه کردند، که حکایت از برگزاری نمایشگاهی دیگر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران داشت.

ترافیک

اين روزها بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي در محل نمايشگاه بين‌المللي تهران برپاست؛ نمايشگاهي كه به‌رغم نظر متوليان شهر ازجمله شوراي شهر به‌دليل اشباع‌بودن معابر پايتخت از خودرو اساسا نبايد در داخل بافت شهري برگزار مي‌شد.

از روز گذشته تمام مسيرهاي منتهي به شمال پايتخت چون بزرگراه‌هاي چمران و مدرس شمال به علاوه مسير بزرگراه صدر به سمت غرب به‌دليل برپايي نمايشگاه نفت در محل نمايشگاه بين‌المللي تهران با ترافيك سنگين مواجه شد. آن دسته از شهرونداني كه مسير دائمي آنها از بزرگراه‌هاي مورد اشاره است، طي دو سه روز گذشته به‌طور ميانگين يك‌ساعت بيشتر در ترافيك معطل مانده‌اند. برخي هم به ناچار از خودرو پياده شده و به سمت محل كار يا سكونت خود حركت كردند. جالب اينجاست كه تا آخر ارديبهشت‌ماه جاري 2 و تا اخر امسال 42عنوان نمايشگاه ديگر قرار است در اين محل برگزار شود. اينطور كه جدول برگزاري نمايشگاه بين‌المللي تهران نشان مي‌دهد، كابوس ترافيك دست از سر شهروندان تهراني برنخواهد داشت.

معضلات ناشي از برگزاري نمايشگاه در داخل شهر از سال‌82 به محل مناقشه مديريت شهري با مسئولان و دست‌اندركاران نمايشگاه بين‌المللي تبديل شده است. بي‌توجهي مسئولان برگزاري نمايشگاه بين‌المللي تهران به بروز ترافيك‌هاي سنگين در اين محدوده به تنش ميان مديريت شهري و حتي پليس راهنمايي و رانندگي تهران در سال 83 منجر شد با اين همه 6سال گذشت تا بالاخره دولت در سال 89 بر لزوم انتقال قطعي نمايشگاه از تهران اقرار كرد و حتي شهرداري از سوي شوراي شهر تهران ماموريت يافت تا كار ساخت مركز نمايشگاهي در خارج از شهر را به سرانجام برساند.

اين مهم سال گذشته با ساخت نمايشگاه بين‌المللي شهرآفتاب به سرانجام رسيد و مقرر شد، مسئولان وزارت صنعت تنها مجاز به برگزاري نمايشگاه‌هاي كم‌مخاطب در داخل بافت شهري باشند. با اين همه در بر همان پايه چرخيد و دولت جز نمايشگاه كتاب و برخي نمايشگاه‌هاي كم‌رمق، تن به انتقال ساير نمايشگاه‌ها به شهر آفتاب نداد. اين در حالي است كه ترافيك، آلودگي هوا، اخلال در امر خدمات‌رساني‌هاي اضطراري، سرگرداني و فشارهاي روحي و رواني وارد شده بر شهروندان هر‌كدام به‌تنهايي مي‌تواند دليل كافي باشد تا مسئولان برگزاري نمايشگاه‌ها را به فكر چاره‌انديشي بيندازد.

کد خبر 369271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha