دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تمرین‌های کششی می‌تواند در افراد دچار بیماری شریان محیطی جریان خون در پاها را افزایش و درد آن‌ها را کاهش دهد.

STRETCHING

به گزارش هلث‌دی جودی مولر- دلپ، استاد علوم زیستی- پزشکی در دانشگاه ایالتی فلوریدا و سرپرست این پژوهش گفت: «تمرین‌های کششی یک مداخله بسیار ساده و ایمن است که می‌توان در خانه انجام داد.»

او افزود: «این تمرین‌ها بالقوه می‌توانند میزان تحمل افراد را برای پیاده‌روی افزایش دهند و به برنامه پیاده‌روی شما کمک کنند.»

بیماری شریان‌‌های محیطی در آمریکا بیش از ۸.۵ میلیون آمریکایی را مبتلا می‌کند. یک علامت شایع این بیماری گرفتگی دردناک عضلات در مفاصل لگن، ران‌ها یا عضلات پشت ساق در حین راه رفتن، بالا رفتن از پله یا ورزش کردن است. این درد اغلب هنگامی فرد فعالیت جسمی‌اش را متوقف می‌کند، برطرف می‌شود.

در این بررسی× ۱۳ نفر که دچار بیماری شریان محیطی بودند و میانگین سنی ۷۱ سال داشتند، عضلات پشت ساقشان را برای ۳۰ دقیقه در روز با استفاده یک اسپلینت که زانو را حدود ۱۵ درصد خم می‌کرد، تحت کشش قرار دادند.

پس از یک ماه انجام تمرین‌های کششی، جریان خون در پاهای این بیماران کاهش یافت، درد کمتری حس کردند و توانستند بیش از ۶ دقیقه راه بروند و می‌توانستند مسافت بیشتری را پیش از متوقف شدن به علت درد پشت ساق پا پیاده‌روی کنند.

به گفته این پژوهشگران یک فیزیوتراپیست می‌تواند شیوه تنظیم و استفاده از اسپلینت‌ها را به بیمار بیاموزد تا او بتواند در خانه تمرین‌های کششی را انجام دهد.

نتایج این پژوهش را تا هنگامی در ژورنال‌های با بازبینی کارشناسان هم‌تراز منتشر شود، باید مقدماتی شمرد.

کد خبر 369258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha