مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ژلوفن یا همان ایبو پروفن ژله‌ای، جزو داروهایی است که اگر زیاد مصرف شود به مرور زمان باعث درد شدید معده و زخم‌های گوارشی می‌شود.

ژلوفن

دکتر سمیه میرزائی، دارو ساز در گفت‌وگو با ایسنا، خاطر نشان کرد: مصرف داروی ژلوفن در دراز مدت مشکلاتی را برای انسان به وجود می‌آورد و سیستم گوارشی را تحت الشعاع قرار می‌دهد، اما به خاطر روکش ژلاتینی، کمتر از ایبو پروفن و سایر داروها ضرر دارد.

وی در مورد داروهایی که دارای آنتی‌بیوتیک هستند، یادآور شد: آنتی‌بیوتیک دارویی است که باکتری‌ها و سایر موجودات میکروسکوپی بیماری‌زا را از بین می‌برد و به سیستم دفاعی بدن در مقابله با بیماری‌ها کمک می‌کند، اما نمی‌تواند به بیماری‌های ویروسی حمله کرده و آن‌ها را از بین ببرد.

وی اظهار کرد: متاسفانه آنتی‌بیوتیک‌تراپی در بین مردم ایران بیش از حد شایع شده و مردم به صورت خودسرانه برای هر نوع بیماری از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده می‌کنند، اما متوجه آن نیستند که مصرف بی‌جا و خودسرانه آنتی‌بیوتیک، بدن انسان را در برابر این داروها مقاوم می‌کند.

میرزائی ادامه داد: باید سطح دانش مردم در استفاده از داروها افزایش یابد و قبول کنند که مصرف آنتی‌بیوتیک فقط برای بیماری‌های عفونی است و از طرف پزشک متخصص تجویز می‌شود.

کد خبر 369116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha