شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل به تازگی شایعات درباره آی‌فون ۸ را دلیل اصلی کاهش فروش گوشی‌های آی‌فون قدیمی‌تر اعلام کرده‌است،‌به نظر می‌آید عاشقان اپل دوست ندارند یک گوشی ۸۰۰ دلاری خریداری کنند که در عرض چند ماه به گوشی قدیمی تبدیل می‌شود.

آی‌فون

براساس گزارش CNN، شركت اپل به رسم هميشه در ماه سپتامبر آي‌فون جديد و هر يك سال درميان آي‌فون‌ي شماره دار را رونمايي مي‌كند، سال گذشته آي‌فون 7 رونمايي شد پس در پاييز امسال بايد در انتظار آِ‌فون 7S باشيم.

از آنجايي كه ارتقا‌هاي تدريجي و شماره‌اي هميشه نمي‌توانند بهترين شيوه به‌روز‌رساني باشند، ممكن است اپل از نام 7S گذشته و يكسره سراغ شماره 8 برود و حتي نامي جديد مانند آي‌فون پرو يا آي‌فون X را براي گوشي جديد خود انتخاب كند. همچنين ممكن است اپل نسخه‌اي جديد از گوشي‌ سال گذشته خود را در قالب آي‌فون 7S و 7S پلاس عرضه كند. آي‌فوني كه نامي جديد را حمل مي‌كند احتمالا رقمي جديد را نيز به قيمت آي‌فون‌ها خواهد افزود و انتظار مي‌رود قيمت اين آي‌فون از 1000 دلار آغاز شود.

  • همه‌چيز درباره نمايشگر

كليد‌ها به بخشي كهنه و تاريخ‌گذشته از گوشي‌هاي هوشمند تبديل شده‌اند، از اين رو انتظار مي‌رود آي‌فون جديد نمايشگري بزرگتر داشته‌باشد تا كل جلوي گوشي را در بر بگيرد،‌از اين رو ممكن است كليد خانه آي‌فون جديد جاي خود را به كليد يا كليد‌هايي لمسي داده باشد. اپل پيشتر قدم برداشتن در اين مسير بدون كليد را با ايجاد فناوري لمس حساس به لمس نقطه‌اي آغاز كرده‌است.

همچنين اين احتمال وجود دارد كه در آي‌فون جديد به جاي نمايشگر LED از نمايشگر OLED استفاده شود و ممكن است لبه‌هاي نمايشگر براي ايجاد نمايي نرم‌تر و يكدست‌تر،‌ منحني باشد. به گفته وب‌سايت تحليل‌گر Nikkei شركت اپل امسال سفارش ساخت 70 ميليون نمايشگر OLED را داده‌است.

  • چشم‌ها به جاي انگشت‌ها

از آنجايي كه كليد خانه در گوشي‌هاي آي‌فون به عنوان اسكنر اثرانگشت نيز كارايي دارد، برداشتن اين كليد مي‌تواند به حذف قابليت اسكن اثرانگشت منجر شود از اين رو انتظار مي‌رود اپل به‌جاي اثر انگشت از تكنيك امنيتي زيستي ديگري مانند اسكن شبكيه چشم استفاده كند.

  • تغيير شكل

احتمال اينكه تغيير چشمگيري در شكل ظاهري آي‌فون جديد ايجاد شود بسيار پايين است، زيرا ظاهر يك مستطيل بسيار باريك را به سختي مي‌توان دچار تغيير ساخت،‌اما ممكن است در جنس بدنه گوشي جديد تغييراتي ايجاد شود. براي مثال ممكن است علاوه بر نمايشگر، پشت گوشي جديد نيز كاملا از جنس شيشه باشد تا احتمال خرد شدن آن پس از يكبار افتادن، بيشتر شود.

در اين صورت احتمال وجود برش‌ها و انحناهاي بيشتر در بدنه آي‌فون جديد و همچنين استفاده از موادي جديد مانند استيل نيز در بدنه وجود دارد. 

  • كابل‌ها به تاريخ مي‌پيوندند

شركت‌هاي فناوري سال‌ها در تلاش بوده‌اند تا خود را از كابل‌هاي شارژر خلاص كرده و به شارژ بي‌سيم رو آورند، با اين همه هنوز آمادگي چنداني براي استفاده از فناوري بي‌سيم فراهم نشده‌است. اما گفته مي‌شود شركت اپل قصد دارد اين فناوري را در گوشي جديد خود بگنجاند. بلومبرگ سال گذشته اعلام كرد اپل درحال بررسي قابليت شارژ گوشي از طريق هوا است اما واقعيت كمي پيش‌پا‌افتاده‌تر از چيزي است كه بلومبرگ گزارش كرده‌است: شارژ القايي كه اگرچه بي‌سيم است اما به هرحال به تماس فيزيكي ميان گوشي و پايه شارژر نياز دارد.

  • بحران پورت 

اپل سال گذشته درگاه هد‌فون‌ را از گوشي آي‌فون 7 خود حذف كرد، اقدامي كه مورد اعتراض بسياري از كاربرانش قرار گرفت و زيرا آنها مجبور بودند ايرپاد‌هاي جديد و گران‌قيمت را خريداري كنند و يا اداپتورهايي را براي استفاده از هد‌فون‌هاي قديمي خود به كار ببندند. احتمال اينكه پورت هد‌فون به آي‌فون جديد بازگردد بسيار كم است اما احتمال كوچكي وجود دارد كه اپل آن را به پورت USB-C تبديل كند.

گوشي‌هاي آي‌فون تحت‌تاثير فرايند ارتقاي ستودني قرار دارند، هر آي‌فون جديد سريعتر،‌سبك‌تر و باريكتر از مدل قبلي است،‌پردازشگر آنها سريعتر مي‌شود،‌دوربين آنها قويتر و ويژگي‌هاي عمومي اين گوشي‌ها نيز بهبود پيدا مي‌كند. آنچه طي سال‌هاي اخير تغيير چنداني نداشته،‌طول عمر شارژ باتري‌ها است، زيرا ارتقا گوشي‌ها باعث مي‌شود كه حجم بيشتري از شارژ باتري مصرف شود. اپل همچنين قصد دارد سيستم عامل iOS خود را ارتقا دهد و انتظار مي‌رود iOS11 در كنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در تابستان 2017 رونمايي شود.

کد خبر 369066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha