همشهری آنلاین: جانشین نماینده مقیم فائو در ایران گفت: فائو در زمینه کشاورزی پایدار برنامه دارد و خود را در زمینه حفاظت از زاگرس مسئول می‌داند.

فائو خود را در حفاظت از زاگرس مسئول می‌داند

به گزارش ایسنا، فابیو گریتا در جلسه استقرار برنامه‌های حفاظت از تنوع زیستی در بخش‌های تولیدی و منظرسازی در سازگاری با شرایط خشکسالی و تغییر اقلیم در زاگرس مرکزی افزود: کشاورزی پایدار در محیط زیست و حساس به تغییرات اقلیمی از مهم‌ترین عرصه‌های فعالیت برنامه پنج ساله فائو است. این برنامه با نگاه به برنامه ششم توسعه در چهار محور تدوین شده است.

جانشین نماینده مقیم فائو در ایران در ادامه گفت: این برنامه برای سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ تدوین شده است و توسعه روستایی تاب‌آور و فراگیر، امنیت غذایی و ایمنی غذایی و اقتصاد و جامعه مبتنی بر دانش سه عرصه دیگر این برنامه در کنار کشاورزی پایدار در محیط زیست و حساس به تغییرات اقلیمی است. افزایش بهره‌وری و درآمد در کشاورزی، سازگاری و تاب‌آوری نسبت به تغییرات اقلیمی و کاهش گازهای گلخانه‌ای از اهداف مورد نظر است.

وی در پایان اظهار کرد: اساس و پایه رویکرد پایدار مقوله کشاورزی است و فائو در چند سال اخیر برنامه‌هایی برای توسعه کشاورزی پایدار داشته است. تدوین برنامه بزرگ‌تر در زمینه دستیابی به کشاورزی پایدار نیز انجام خواهد شد.

کد خبر 368713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha