یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

اظهارات وزیر دفاع رژیم صهیونیستی علیه رهبر کره‌شمالی در میانه دعوای واشنگتن و پیونگ‌یانگ، پای اسرائیلی‌ها را هم به این دعوا باز کرد تا کره‌شمالی رژیم صهیونیستی را تهدید به «تنبیه» کند.

کره شمالی

دولت كره‌شمالي ديروز در بيانيه‌اي از مقام‌هاي رژيم صهيونيستي خواست قبل از آنكه بخواهند در مورد رهبران پيونگ‌يانگ سخني به زبان بياورند «دو بار فكر كنند». كره‌شمالي رژيم صهيونيستي را «تنها دارنده سلاح هسته‌اي» در خاورميانه و درنتيجه تهديدكننده صلح و ثبات در منطقه خواند. پيونگ‌يانگ هشدار داد درصورت نياز اين رژيم را به «بدترين شكل ممكن تنبيه خواهد كرد».

تهديد كره‌شمالي پس از آن مطرح شده كه وزير دفاع رژيم صهيونيستي در گفت‌وگو با يكي از رسانه‌هاي عبري‌زبان گفت كه كيم‌جونگ‌اون، رهبر كره‌شمالي، «ديوانه» است و ثبات جهاني را به خطر انداخته است. آويگدور ليبرمن به يك وب‌سايت خبري گفته بود كه به‌نظر مي‌رسد رهبران كره‌شمالي با آزمايش‌هاي هسته‌اي خود از «خط قرمزها» گذشته‌اند.

پيونگ‌يانگ در پاسخ گفت: «هركسي جرأت كند به عزت رهبري ما توهين كند به بدترين شكل ممكن تنبيه خواهد شد.» در بيانيه دولت كره‌شمالي، ليبرمن «پست» و «تبهكار» خوانده شده كه با اين سخنان به‌دنبال «سرپوش گذاشتن بر جنايت‌هاي اسرائيل» است.

سخنگوي وزارت خارجه كره‌شمالي هم ديروز طي سخناني، رژيم اسرائيل را تهديدكننده صلح در خاورميانه خواند و گفت: «اسرائيل تنها رژيمي است كه در سايه حمايت آمريكا داراي سلاح هسته‌اي است، آن وقت از برنامه هسته‌اي كره‌شمالي كه ماهيتي تدافعي دارد انتقاد مي‌كند.»

رژيم صهيونيستي بيش از 80كلاهك هسته‌اي در اختيار دارد و همچون كره‌شمالي معاهده عدم‌اشاعه سلاح‌هاي هسته‌اي (ان‌پي‌تي) را امضا نكرده است.سخنگوي وزارت خارجه كره‌شمالي همچنين اسرائيل را «مهد جنايت عليه بشريت» و «اشغالگر» سرزمين فلسطين خواند كه به‌دنبال سركوب فلسطينيان و تسلط بر منطقه خاورميانه است.

  • هزينه سپر دفاع موشكي كره‌جنوبي به‌حساب آمريكا

دولت كره‌جنوبي اعلام كرد آمريكا موافقت كرده تا هزينه يك‌ميليارد دلاري استقرار سيستم سپر دفاع موشكي در خاك اين كشور را بپردازد. هفته گذشته دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريكا، گفته بود سئول بايد هزينه اين سيستم موشكي را پرداخت كند. او همچنين گفته بود كه توافق تجاري ميان 2 كشور «توافقي وحشتناك» است و قصد دارد آن را لغو كند.

گزارش شده كه توافق درباره پرداخت هزينه‌ها در جريان مكالمه تلفني بين مشاوران امنيت ملي آمريكا و كره‌جنوبي صورت گرفته است. براساس اين توافق آمريكا هزينه اين سيستم را مي‌پردازد و كره‌جنوبي محل استقرار آن را تأمين مي‌كند. هدف از استقرار اين سيستم مقابله با تهديدهاي موشكي كره‌شمالي اعلام شده است.

کد خبر 368517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha