مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
۰ نفر

معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور شورای شهرداری تهران گفت: در راستای کسب اطلاع از میزان بدهی‌های شهرداری تهران ستادی تشکیل شده که ‌ پرداخت بدهی‌ها را مرتب پیگیری می‌کند، به همین دلیل درخصوص بدهی‌ها نگرانی نداریم.

ناصر اماني در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برخي آمارها مبني بر بدهي 60هزار ميلياردي شهرداري تهران اظهار داشت: اعداد نجومي كه در مورد بدهي‌هاي شهرداري داده مي‌شود بدون شك بزرگ كردن و غلو‌كردن است. وي افزود: در راستاي كسب اطلاع از ميزان بدهي‌هاي شهرداري تهران ستادي تشكيل شده كه پرداخت بدهي‌ها را مرتب پيگيري مي‌كند، به همين دليل درخصوص بدهي‌ها نگراني نداريم.

به گفته اماني بدهي شهرداري تهران طبق درخواست اعضاي شوراي شهر در پايان شهريور‌ماه سال گذشته در يكي از جلسات به تفصيل توسط معاونت مالي و اقتصادي شهرداري تهران به صحن ارائه شد. وي يادآور شد: براساس گزارش معاونت مالي و اقتصادي شهرداري تهران به تفكيك اعلام شد كه شهرداري تهران چه ميزان به بخش خصوصي، اشخاص حقيقي و حقوقي و بانك‌ها بدهي دارد.
معاون شهردار تهران تصريح كرد: در شهريور‌ماه سال گذشته اعلام شد كه شهرداري تهران حدود 8هزار ميليارد تومان به مردم، پيمانكاران و اشخاص حقيقي و حقوقي بدهي دارد. اماني ادامه داد: با اقداماتي كه طي 6ماه گذشته تاكنون انجام شد ما امروز بيش از 50درصد بدهي را پرداخت يا اصلاح كرده‌ايم، چراكه تعدادي از افراد مدعي شده بودند كه از شهرداري تهران طلب دارند، به همين دليل از آنها اسناد و مدارك خواستيم اما آنها نتوانستند اسناد و مدارك را ارائه دهند كه اين اتفاق باعث شد در روند بدهي‌ها اصلاحاتي صورت گيرد.

وي با تأكيد بر اينكه هم‌اكنون ميزان زيادي حواله براي پرداخت به پيمانكاران آماده كرده‌ايم، گفت: افرادي كه مدعي هستند از شهرداري تهران طلب دارند بايد اسناد و حساب مالياتي خود را به شهرداري تهران ارائه دهند اگرچه آنها نتوانسته‌اند تا به امروز اين اقدامات را انجام دهند.

به گفته معاون برنامه‌ريزي و توسعه امور شوراي شهرداري تهران اكنون بيش از 50درصد بدهي‌ها به پيمانكاران و افراد حقيقي و حقوقي كاهش يافته و به حدود بيش از 3هزار ميليارد تومان رسيده است. اماني با تأكيد بر اينكه شهرداري تهران 14هزار ميليارد تومان به بانك شهر و ساير بانك‌هاي دولتي بدهي دارد، گفت: مقدار زيادي از بدهي‌ها كاهش يافته است. وي اضافه كرد: اگر واگذاري شهر آفتاب و شهروند به بانك شهر به‌صورت تهاتر قطعي شود ما مي‌توانيم بخش عمده‌اي از بدهي‌هاي شهرداري به بانك شهر را تسويه كنيم.

کد خبر 368080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha