همشهری آنلاین: وزیر دفاع کره شمالی اعلام کرد: به دشمن هشدار می‌دهیم تَوهم حمله به پیونگ یانگ را از سر خود بیرون کند؛ چرا که در غیر این صورت پایگاه‌های هوائی این کشور در سراسر جهان را منهدم می‌کنیم.

هشدار کره شمالی به آمریکا درباره حمله هسته ای | برگزاری بزرگ‌ ترین رزمایش با نظارت کیم جونگ اون

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، «پاک یونگ سیک» (Pak Yong Sik) وزیر دفاع کره شمالی روز سه شنبه در مراسم هشتاد و پنجمین سالگرد تأسیس ارتش این کشور در مراسمی در «پیونگ یانگ» از آمادگی این کشور برای حمله هسته ای به آمریکا خبر داد.

وزیر دفاع کره شمالی در این باره گفت: اوضاع در شبه جزیره کره به گونه ای است که بروز جنگ هسته ای به دلیل رزمایش های نظامی آمریکا و نیروهای متجاوز این کشور احتمال دارد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از وی اعلام کرد: ما اکنون می توانیم پایگاه های آمریکا در آسیا و اقیانوس آرام را با قرار دادن تسلیحات هسته ای خود بر سکوهای پرتاب هدف قرار دهیم.

این مقام نظامی کره شمالی در ادامه افزود: به دشمن هشدار می دهیم تَوهم حمله به پیونگ یانگ را از سر خود بیرون کند؛ چرا که در غیر اینصورت پایگاه های هوائی این کشور در سراسر جهان را منهدم می کنیم.

لازم به ذکر است، در هفته های گذشته و همزمان با اعلام خبر اعزام ناوگروه آمریکایی «کارل وینسون» به بخش غربی اقیانوس آرام در مجاورت شبه جزیره کره، رسانه دولتی کره شمالی به واشنگتن هشدار داد که پیونگ یانگ در صورت مشاهده هرگونه نشانه ای دال بر تجاوز آمریکا، این کشور را هدف حمله اتمی خود قرار خواهد داد.

  • بزرگ‌ ترین رزمایش کره شمالی با نظارت «کیم جونگ اون»

از سوي ديگر، خبرگزاری رسمی کره جنوبی اعلام کرد که «پیونگ یانگ» امروز بزرگترین رزمایش خود را با حضور رهبر این کشور برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کره شمالی بزرگترین رزمایش خود را روز سه شنبه به مناسبت هشتادوپنجمین سالگرد تأسیس ارتش این کشور برگزار کرده است.

«یونهاپ» خبرگزاری رسمی کره جنوبی در این باره اعلام کرد: شواهد و علائم نشان می دهد کره شمالی رزمایش بزرگی را در نزدیکی شهر بندری «وونسان» (Wonsan) در شرق این کشور برگزار کرده است.

این خبرگزاری در ادامه افزود که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز از نزدیک شاهد این رزمایش بوده است.

لازم به ذکر است، در هفته های گذشته و همزمان با اعلام خبر اعزام ناوگروه آمریکایی «کارل وینسون» به بخش غربی اقیانوس آرام در مجاورت شبه جزیره کره، رسانه دولتی کره شمالی به واشنگتن هشدار داد که پیونگ یانگ در صورت مشاهده هرگونه نشانه ای دال بر تجاوز آمریکا، این کشور را هدف حمله اتمی خود قرار خواهد داد.

کره شمالی اوایل اسفند ماه سال گذشته نیز با شلیک چند فروند موشک بالستیک به آزمایش موشکی جدیدی اقدام کرده بود.

شورای اروپا نیز دوشنبه ۹ اسفندماه سال پیش با انتشار بیانیه ای از تصمیم خود برای تمدید و وضع برخی تحریم ها علیه کره شمالی بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ خبر داد.

در متن این بیانیه آمده بود: امروز در ۲۷ فوریه سال ۲۰۱۶، این شورا با اتخاذ برخی تدابیر قانونی به وضع تحریم های سخت گیرانه تری علیه کره شمالی پرداخته است. تحریم های اعمالی اتحادیه اروپا به محدودیت های بیشتری علاوه بر قطعنامه ۲۳۲۱ شورای امنیت مصوب ۳۰ نوامبر سال ۲۰۱۶ می پردازد.

در این راستا، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) نهم سپتامبر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود: آزمایش کره شمالی اجازه دستیابی به پتانسیل توان هسته ای و ویژگی های یک کلاهک هسته ای استاندارد که از توان نصب بر موشک های راهبردی بالستیک برخوردار باشد را به این کشور داده است.

اعلام این خبر باعث شد تا موجی از انتقادها علیه «پیونگ یانگ» آغاز و غرب به سرکردگی آمریکا وضع تحریم هایی را علیه کره شمالی در دستور کار خود قرار دهد.

این در حالی است که مذاکرات شش جانبه درباره برنامه هسته ای کره شمالی در سال ۲۰۰۹ با کارشکنی های متعدد آمریکا به شکست انجامید.

کره شمالی بارها اعلام کرده است که برنامه موشکی و هسته ای این کشور، به منظور مقابله با تهدیدات آمریکا و متحدانش علیه «پیونگ یانگ» به انجام رسیده است.

کد خبر 368058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha