شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نخستین دیدارش را با دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا در کاخ سفید از زمان تلاش آمریکا برای کاهش بودجه سازمان ملل و آژانس‌های وابسته به آن برگزار کرد.

این دیدار آنتونیو گوترش، ‌دبیرکل سازمان ملل با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به شکلی مختصر و در آستانه سفر چند روز آینده سفرای اعضای شورای امنیت سازمان ملل به واشنگتن انجام شد.

گوترش که در ماه ژانویه دبیرکلی سازمان ملل را از بان کی مون تحویل گرفت همچنین با ژنرال هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی ترامپ نیز دیدار داشت.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل گفت: دبیرکل سازمان ملل مذاکره‌ای "سازنده و قابل توجه" در زمینه همکاری میان آمریکا و سازمان ملل داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، او تصریح کرد: گوترش و ترامپ توافق کردند تا در آینده‌ای نزدیک مجدداً دیدار کنند.

این در حالی است که روز دوشنبه چهارم ارديبهشت سفیران اعضای شورای امنیت سازمان ملل دیداری را در قالب ضیافت ناهار با ترامپ خواهند داشت و با قانونگذاران آمریکایی در کنگره این کشور نیز ملاقات خواهند کرد.

انتظار می‌رود تمرکز اصلی این دیدارها بر مسائل کره شمالی، سوریه، جنگ اسرائیل و فلسطین و کاهش بودجه سازمان ملل از سوی آمریکا باشد.

دوجاریک از توضیح درباره بحث مربوط به تامین بودجه سازمان ملل از سوی آمریکا خودداری کرد اما بر اهمیت این نشست با دولت آمریکا تاکید کرد.

سخنگوی سازمان ملل خاطر نشان کرد: این روابط مهم بوده و ما بسیار از بابت این نشست خرسند هستیم.

گوترش مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با ترامپ در روز جمعه دیدار کرده و پیش از آن نیز نشست طولانی‌تری با مک مستر داشت.

هنوز مشخص نیست که آیا دونالد ترامپ در ماه سپتامبر در جلسه مناظره عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل که در جریان آن باید برای اولین بار در این سازمان سخنرانی کند، حضور پیدا خواهد کرد یا خیر.

کد خبر 367678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha