همشهری آنلاین: رییس سازمان سینمایی اعلام کرد تدوین اساسنامه سازمان نظام هنری که وزیر ارشاد بدان تاکید دارد در بخش سینما با همراهی خانه سینما در حال پیشرفت است.

سینما

به گزارش مهر، محمدمهدی حیدریان ؛  رییس سازمان سینمایی در باره بر همکاری سازمان  سینمایی با خانه سینما در زمینه تدوین اساسنامه سازمان نظام هنری که سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن تاکید ویژه دارد، گفت: از همان روز اول که من به سازمان سینمایی آمدم مدیرعامل خانه سینما عضو شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی شد و در جلسات ما شرکت داشت تا نسبت به مسئولیت هایی که صنوف باید بر عهده گیرند مطلع شود و در جریان نوع برنامه‌ریزی و سیاست گذاری ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: در مورد سازمان نظام هنری باید بگویم که اساسنامه هایی که در حوزه هنر پیش از این کار شده بود به دولت ارائه شده است و مراحل آخر خود را سپری می کند که البته خانه سینما از تمام این مراحل باخبر است. همچنین مدتی پیش جلسه ای با  اعضای خانه سینما، خانه موسیقی و خانه تئاتر داشتیم که آنها نیز کمیته ای ایجاد کردند و مشغول تطبیق اساسنامه و آماده کردن آن برای این سه حوزه هستند.

معاون وزیر ارشاد خبر داد: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول گرفته ایم که به محض آماده شدن این مراحل، بررسی سازمان نظام هنر در اولویت قرار گرفته و خارج از نوبت مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان هر چه سریع تر این نظام را تشکیل داد.

وی در پاسخ به اینکه آیا جشنواره فیلم فجر سال آینده نیز به صورت تفکیک شده بخش ملی و جهانی برگزار می شود یا خیر، بیان کرد: برای تصمیم گیری در این زمینه بسیار زود است. البته این را هم باید بگویم که بعد از پایان جشنواره فیلم فجر سال گذشته یک کمیته فنی تشکیل شده است که بررسی های لازم درباره چگونگی برگزاری جشنواره صورت گیرد. قطعا تغییرات و تفاوت هایی در جشنواره خواهیم داشت اما این که این تغییرات با تفکیک دو بخش ملی و جهانی همراه شود یا خیر ظرف ۲ ماه آینده مشخص می شود.

حیدریان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا محمد حیدری به عنوان دبیر جشنواره ملی فیلم فجر ابقا می شود، گفت: برنامه ها، سازمان و تشکیلات را معرفی می کند و سازمان نیز مدیر خود را معرفی می کند. باید دید ساز و کارهای جشنواره چه می شود و از چه بخش هایی تشکیل می شود تا برای آن مدیر مناسب انتخاب شود.

کد خبر 367647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha