همشهری آنلاین: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: بررسی صلاحیت‌ها بر عهده شورای نگهبان است و امام خمینی(ره) در این باره اظهار داشته‌اند که افراد معترض به شورای نگهبان مفسد فی الارض هستند.

نوری همدانی آیت‌الله

به گزارش مهر، آیت الله‌العظمی حسین نوری همدانی در درس خارج فقه که قبل از ظهر چهارشنبه (30 فروردين) در مسجد اعظم قم برگزار شد طی سخنانی بر لزوم شرکت در انتخابات پیش رو تأکید و با بیان اینکه نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بود ابراز داشت: بی‌اعتنایی به انتخابات در حقیقت بی‌اعتنایی به سرنوشت خود است.

وی در ادامه اظهار داشت: همه باید به عنوان ادای تکلیف به انتخابات نگاه کرده و در آن شرکت کنند تا انتخابات پرشور باشد.

استاد برجسته حوزه ابراز داشت: باید در انتخابات به ویژگی‌های اصلح بودن توجه داشت و بر این اساس فرد اصلح را انتخاب کرد و انتخاب اصلح برای اینکه عهده‌دار وظایفی همچون مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... باشد برعهده رأی دهندگان است و یک واجب کفایی است.

وی در ادامه به وظایف شورای نگهبان و لزوم پیروی از نظر این شورا تأکید کرد و اظهار داشت: تأیید صلاحیت‌ها بر عهده شورای نگهبان است و اگر کسی اعتراض کند در واقع گناه کرده و امام خمینی(ره) در صحیفه نور هم اشاره کرده‌اند فرد معترض حتی مفسد فی الارض است.

آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: شکستن قانون از سوی کسانی است که می‌خواهند گردن کشی داشته باشند بنابراین نباید حب جاه و مقام باعث فریب افراد شود و باید همه قانون را مد نظر قرار دهند تا انتخابات پرشور و به خوبی برگزار شود.

کد خبر 367542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha