همشهری آنلاین: کودکان پس از تمرین‌های ورزشی از مصرف نوشیدنی‌های ورزشی حاوی قند و نمک، پرهیز کنند.

نوشیدن اب

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، دکتر متی سلویس مدیر پزشکی ورزشی در مرکز پزشکی بهداشت دانشگاه پنسیلوانیا گفت: نوشیدنی‌های ورزشی می‌توانند برخی از نیازهای بدن را که در طول تمرین تحلیل رفته است، جبران کنند اما قبل از آن لازم است بیش از 45 دقیقه تا یک ساعت تمرین شدید کرده باشید، به عبارت دیگر، مصرف نوشیدنی‌های ورزشی حاوی مواد قندی و نمک تنها در صورت فعالیت جسمی شدید یا طولانی مدت مجاز است.

محققان هشدار دادند که کودکان با مصرف نوشیدنی‌های ورزشی حاوی شکر اضافه در معرض خطر اضافه وزن و پوسیدگی دندان قرار می‌گیرند.

این پژوهشگران تصریح کردند که اساسا کودکان و نوجوانان نباید نوشیدنی‌های ورزشی را مصرف کنند و نوشیدن آب بهترین روش برای آبرسانی به بدن است.

این متخصصان مي‌گويند: نوشیدنی انرژی زا نیز که حاوی کافئین یا دیگر محرک‌ها است می‌توانند فشار خون را افزایش دهند و باعث تپش قلب و اختلال در ریتم ضربان قلب، سردرد و ناراحتی معده شوند.

آنها مي‌گويند: آب جایگزین بهتری برای رفع کم آبی بدن پس از ورزش است.

کد خبر 367318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =