سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نخستین جشنواره سکونتگاه‌های سبز هفته سوم تیرماه در تهران برگزار و در آن سکونتگاه‌ها و شهرداران سبز معرفی می‌شوند.

سکونتگاه‌های سبز معرفی می‌شوند

به گزارش ايرنا، محمد درویش روز یکشنبه گفت: یکی از اقدامات سازمان محیط زیست در راستای انجام رسالت خود مبنی بر پاسداری و ارتقای فرهنگ جامعه، برگزاری جشنواره و مسابقاتی است که بتواند انگیزه بیش‌تری برای بخش‌های مختلف که کارهای محیط زیستی انجام می‌دهند، ایجاد کند.

وی اظهار کرد: در این راستا اگر مبلمان شهری به درستی مدیریت نشود هم موجب تشدید ترافیک، افزایش مصرف سوخت، آلودگی، کم تحرکی و افزایش ضریب بیماری‌ها می‌شود که می تواند خسارات جبران‌ناپذیری به حوزه‌های مختلف کشور وارد کند.

وی ادامه داد: بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست تصمیم به برگزاری نخستین جشنواره سکونتگاه‌های سبز کرد که هدف از برگزاری آن کمک به تغییر سبک زندگی ایرانیان است.

درویش گفت: برای برگزاری این جشنواره شورای سیاستگذاری متشکل از نمایندگان وزارت مسکن و شهرسازی کشور، سازمان‌های حفاظت محیط زیست و شهرداری‌ها تشکیل و 16 شاخص برای شرکت در این جشنواره تعیین شد.

وی با بیان این که 16 شاخص هفته آینده در جلسه شورای سیاستگذاری این جشنواره نهایی می‌شود افزود: میزان مسیر ایمن دوچرخه‌سواری و پیاده‌رو، خطوط اتوبوس‌های تندرو، حمل و نقل ریلی، استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی، وضعیت تفکیک زباله از مبدا، سرانه فضای سبز، نظام آبخیزداری، چگونگی جمع‌آوری سیلاب و رفتار با حیوانات بی‌خانمان برخی از مهم‌ترین شاخص‌های تعیین سکونتگاه سبز است.

درویش تاکید کرد: به نظر می‌رسد با برگزاری این جشنواره می‌توان انگیزه بیش‌تری برای رفتارهای محیط زیستی ایجاد کرد و به جای چراغ سبز نشان دادن به خودرو محوری، ساخت اتوبان، پارکینگ‌های طبقاتی، بلوار، پل‌های چند طبقه و تقاطع‌های غیر همسطح به سمت ایجاد مسیرهای ایمن دوچرخه‌سواری و حمل و نقل عمومی حرکت کنیم.

وی با بیان این که به زودی فراخوان این جشنواره منتشر می‌شود گفت: تلاش کردیم بر مبنای تقسیم‌بندی وزارت کشور تمام سکونتگاه‌های کشور اعم روستایی، شهری برخوردار و محروم، 9 کلانشهر و 59 منطقه کلانشهرها در این جشنواره شرکت کنند.

کد خبر 367273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha