یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

سرانجام اتفاقی که خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند و منتظرش بودند، افتاد و با قطعی شدن تأخیر در روند تولید، فصل پنجم سریال محبوب «پایتخت» از جدول پخش در ‌ماه رمضان آینده خارج شد.

به گزارش همشهري، مجموعه‌اي كه از حدود يك‌ماه پيش از پايان سال 95خبرهاي آغاز توليد آن در رسانه‌ها منتشر مي‌شد، هنوز كليد نخورده و وعده مديران سازمان اوج براي مقابل دوربين رفتن آن از 25فروردين همچنان محقق نشده است. به اين ترتيب و در فاصله كمتر از 40روز تا آغاز‌ ماه مهماني خدا، بايد قيد حضور پايتخت5 را روي آنتن شبكه يك در شب‌هاي رمضان زد و اگر ابر و باد و مه و خورشيد و فلك دست به‌دست هم بدهند، شايد اين سريال در نوروز97 روانه پخش شود.

سيروس مقدم و محسن تنابنده به‌عنوان مغزهاي متفكر گروه توليد مجموعه پايتخت در 2سال اخير درگير پروژه‌هايي جز اين سريال محبوب بودند و حتي زماني خبر توليد نسخه سينمايي آن به گوش رسيد؛ اتفاقي كه به‌دليل مخالفت جدي مديران پيشين تلويزيون به سرانجام نرسيد و سينمايي شدن اين سريال به توليد فصل پنجم منوط شد. حالا هم مقدم با سازمان اوج براي ساختن يك سريال سنگين تاريخي درباره دليران تنگستان به توافق رسيده و حتي ممكن است آن را زودتر از پايتخت5 كليد بزند.

با وجود به استادي رسيدن مقدم، تنابنده و رفقا در به سرانجام رساندن پروژه‌هاي سخت، به‌نظر مي‌رسد تصويربرداري بخش‌هايي از فصل پنجم پايتخت در خارج از ايران سنگي بزرگ بر سر راه توليد باشد كه پيش از اين در صحنه‌هاي مربوط به چين پايتخت3 تجربه شده بود. از اين رو، توليد پايتخت5 روندي طولاني‌تر از 4فصل پيشين خواهد داشت و در بهترين حالت، مي‌توان به نمايش آن در نوروز آينده اميدوار بود.

پخش «علي‌البدل» در نوروز96 چنان‌كه انتظار مي‌رفت با استقبال مردم و كارشناسان مواجه نشد و شايد همين اتفاق در محتاط‌تر شدن مقدم و دوستانش مؤثر بوده باشد. انتقادهاي تند مهدي هاشمي از فيلمنامه سريال و بازخوردهايي كه هرگز به اندازه 4فصل پايتخت مثبت نبود، كار اين گروه را براي خلق يك سريال موفق ديگر سخت‌تر كرده است؛ حتي اگر تنابنده و ديگران بارها از «بهترين» بودن پايتخت5 سخن گفته باشند.

کد خبر 367210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha