مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

اظهارنظرهای مطرح شده درباره میزان بدهی‌های شهرداری تهران به گفته معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران آماری دروغ است و کاملا جنبه سیاه‌نمایی دارد.

قدرت گودرزي با بيان اين مطلب ميزان دقيق بدهي‌هاي شهرداري تهران به پيمانكاران را 4هزار و 300ميليارد تومان اعلام كرد. به گفته وي، يك‌سوم اين رقم با پيگيري‌هاي به عمل آمده بايد اصلاح شود و قطعا به 3هزار ميليارد تومان خواهد رسيد. گودرزي در ادامه افزود: نمي‌دانم اين رقم 16هزار ميلياردتوماني كه برخي افراد اعلام كردند بر چه اساسي است و چطور مي‌خواهند آن را ثابت كنند.

اين در حالي است كه آبان‌ماه سال گذشته نيز فهرستي از بدهي‌هاي شهرداري تهران به اشخاص حقيقي و حقوقي، بانك‌ها، سازمان‌ها و نهادها از سوي شهرداري تهران ارائه و در صحن علني شوراي شهر به‌منظور اطلاع اعضاي اين شورا ارائه شد. گودرزي با اشاره به گزارش كاملي كه در آبان‌ماه سال گذشته در صحن علني شوراي اسلامي شهر تهران درباره ميزان دقيق بدهي‌ها به نمايندگان شورا داده شد، گفت:

متأسفانه برخي از اعضاي شوراي شهر كه در سال‌هاي اخير به هيچ عنوان پيگير مطالبات شهرداري از دولت نبودند، حال درباره ميزان بدهي‌هاي شهرداري به پيمانكاران بدون اينكه به‌خود زحمت دريافت آمار دقيق را بدهند سياه‌نمايي كرده و اطلاعات دروغ به مردم ارائه مي‌دهند. گودرزي گفت:

برخلاف تكليف قانونگذار، دولت نه‌تنها به شهرداري تهران كمك نكرده است بلكه در كمال تعجب در سال گذشته 30تا 40درصد درآمدهاي پايدار شهرداري تهران از محل درآمد ماليات بر ارزش‌افزوده را هم كاهش داده است. معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه اگر بدهي‌هاي دولت به مديريت شهري پرداخت مي‌شد، هم‌اكنون ديگر شهرداري به پيمانكارانش بدهكار نبود، افزود: اساسا مطرح كردن برخي مسائل كذب عليه شهرداري‌ كمكي به موقعيت سياسي افراد نخواهد كرد. وي خواستار آن شد تا دولت بدهي‌هاي خود به شهرداري تهران را پرداخت كند.

کد خبر 367090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha