همشهری آنلاین: کشتی اقیانوس‌پیمای کروز "سانی" پس از حرکت از جزیره کیش در بندرکاوه جزیره قشم پهلو گرفت.

کشتی کروز

به گزارش ایسنا، این کشتی برای ارائه خدمات مناسب و فراهم کردن سفر دریایی ایمن برای گردشگران وارد آب‌های خلیج‌فارس شده است. سه هزار و 500 مترمربع فضای رستورانی، کافی‌شاپ، استخر و سونا، 2 سالن سینما، کتابخانه، اتاق مطالعه، سالن برگزاری همایش و اتاق بازی برای کودکان و آشپزخانه ایرانی برای پخت انواع غذاهای ایرانی از دیگر امکانات این کشتی است.

کشتی کروز "سانی" می‌تواند 150 خودروی سواری به همراه 30 کامیون و یا 250 خودروی سواری را جابجا کند. کشتی کروز «سانی» برای سفرهای کوتاه مدت چهار تا هفت روزه دریایی توسط کشور سوئد ساخته شده است.

مدیرکل دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: ورود چنین شناورهایی سبب توسعه سفرهای دریایی با ارائه خدمات مطلوب شود.

نادر پسنده افزود: تعامل سازنده بین سازمان بنادر و دریانوردی، منطقه آزاد کیش و قشم و بخش خصوصی یک‌بار دیگر ثابت کرد که کشتی‌هایی در این اندازه که یکی از بزرگ‌ترین و استانداردترین کشتی‌های مسافری کروز است را برای خدمات‌رسانی به هم‌وطنانمان می‌توان وارد آب‌های کشور کرد.

وی بابیان اینکه باید به بعد گردشگری دریایی بیش‌ازپیش توجه کرد، تصریح کرد: با ورود این کشتی‌ها، مردم کشورمان می‌توانند سفرهای دریایی ایمن داشته باشند و سبب توسعه سفرهای دریایی با ارائه خدمات مطلوب شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: این کشتی در حال حاضر مسافران را بین کیش و قشم جابه‌جا می‌کند اما در آینده‌ای نزدیک با حمایت‌هایی که از این خط می‌شود شاهد توسعه این خط در بین سایر بنادر کشور مانند بندر شهید باهنر، بوشهر و سایر نقاطی که مورد استقبال قرار بگیرد، خواهیم بود.

مدیرکل دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در پایان گفت: مردم ثابت کرده‌اند هزینه‌های کیفیت را می‌پردازند و در صورت استقبال مردم از این کشتی، شناورهایی دیگر با ابعادی متفاوت و خدماتی بیشتر نیز تأمین خواهد شد تا با خیال راحت دل را به دریا زده و از این نعمت الهی بهره لازم را ببرند.

  • جزییات فنی از نگاه یک کارشناس

مدیر فنی کشتی گردشگری کروز افزود: کشتی سانی برای نخستین بار و به‌عنوان بزرگ‌ترین کشتی اقیانوس‌پیما وارد آب کشورمان شده است.

محمد جاویدپور در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مشخصات فنی این کشتی تصریح کرد: این کشتی طول 170 متر، عرض 23 متر، درفت 0.58 متر، چهار موتور هرکدام به قدرت 4400 کیلووات، سه ژنراتور اصلی با 5.8 مگابایت برق و دو شف ژنراتور دارد 4.4 مگابایت برق تولید و به‌هیچ‌وجه در هر شرایطی مشکل برق نداریم.

این کارشناس فنی با اشاره به اینکه 417 تخت و 114 کابین دارد، خاطرنشان کرد:370 مترمکعب آب شیرین مخازنش گنجایش دارد و 100 مترمکعب سوخت را در خود برای 11 هزار مایل دریانوردی را در خود جای می‌دهد.

مدیر فنی کشتی گردشگری کروز با اشاره به ملیت پالائو این کشتی و ثبت آن در بندر مالاکال در پایان خدمه این کشتی را از کشورهای سوئد، اوکراین و یونان دانست.

  • از فرماندهی این شناور به خود افتخار می‌کنم

کاپیتان یونانی کشتی گردشگری کروز گفت: توسعه گردشگری دریایی به حضور گردشگران خارجی در ایران کمک می‌کند.

یونس گردانس در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: از اینکه با این شناور به‌عنوان بزرگ‌ترین کشتی اقیانوس‌پیمای گردشگری به ایران سفرکرده‌ام، بسیار هیجان‌زده هستم.

وی ادامه داد: از فرماندهی این شناور به خود می‌بالم و افتخار می‌کنم و امیدوارم این سفر سبب افزایش سفرهای دریایی بزرگ‌ترین کشتی‌های جهان به کشور ایران شود.

این دریانورد باتجربه خاطرنشان کرد: ایران کشور زیبایی است و گردشگران زیادی برای ورود به آن ابراز علاقه کرده‌اند و امیدوارم راه‌اندازی خط‌های گردشگری دریایی بین ایران و سایر کشورهای جهان سبب افزایش حضور گردشگران خارجی به ایران شود.

  • باید زودتر از این‌ها شاهد راه‌اندازی چنین خط دریایی گردشگری بودیم

یکی از مسافرین این کشتی تفریحی با شگفت‌انگیز خواندن این سفر، گفت: شاید باید زودتر از این‌ها شاهد راه‌اندازی چنین خط دریایی گردشگری بودیم.

حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: شب هیجان‌انگیزی را در این کشتی سپری کردیم و شاید یکی از بهترین تجارب زندگی‌ام را گذارندم.

وی بابیان اینکه صنعت گردشگری دریایی در کشور مغفول مانده است، تصریح کرد: امیدوارم با اقدامات اینچنینی سبب رشد و توسعه صنعت گردشگری دریایی باشیم.

این گردشگر با اشاره به هزینه 500 هزارتومانی برای این سفر دو روزه از کیش به قشم و بالعکس، در پایان ابراز امیدواری کرد با توسعه ناوگان دریایی در زمینه جابه‌جایی مسافرین شاهد سفرهای دریایی به‌تمامی بنادر کشور با استفاده از شناورهای ایمن و مفرح باشیم.

کد خبر 366869

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha