خبر > کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصد دارد تعداد مراکز فرهنگی هنری خود را در چشم‌اندازی ۱۰ساله به حدود ۱۵۰۰ مرکز برساند.

دوچرخه شماره ۸۷۲

به گزارش اداره‌ي کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فكري، اجرای این چشم‌انداز 10ساله از ابتدای سال 1396 و با برنامه‌ی توسعه‌ي پنج ساله‌ي ششم دولت جمهوری اسلامی آغاز می‌شود و کانون درنظر دارد کودکان و نوجوانان بیش‌تری را تحت پوشش فعالیت‌هایش در سراسر کشور قرار دهد.

مدیرعامل کانون در روزهای پایانی سال گذشته گفت: «در چشم انداز 10ساله‌ي کانون،  به ازای هر 10‌هزار نفر یک مركز كانون فعال خواهد بود. در عین حال در توسعه‌ي اين مراكز باید به کیفیت هم توجه ویژه داشته باشیم.»

علیرضا حاجیان‌زاده در همین حال با بیان این که آیین‌نامه‌ي تأسیس و راه‌اندازی مراکز کانون نیز تدوین شده است، توضیح داد که در حال حاضر 945 مرکز كانون در سراسر كشور فعاليت مي‌كنند و پیش‌بینی کرده‌ایم در برنامه‌ي پنج ساله‌ي توسعه 210 مرکز و در طول 10 سال حدود 510 مرکز  به شمار مراکز کانون افزوده شود.

تأکید اصلی مدیرعامل کانون در این زمینه بیش‌تر بر افزایش تعداد مراکز سیار شهری و روستایی بود و او گفت که از این میان 160 مرکز سیار و 50 مرکز ثابت طی پنج سال آینده راه‌اندازی خواهد شد تا تعداد مراکز در این برنامه به حدود 1200 مرکز برسد.

 او در همین حال از خرید 31 ناوگان جدید کتاب‌خانه‌ي سیار برای کانون خبر داد و گفت كه به‌زودی تعداد این مراکز به 170 مرکز خواهد رسید.

 مدیرعامل کانون گفت: «پیش‌بینی کرده‌ایم طی پنج سال آینده 500 مرکز کانون به مرکز فراگیر تبدیل شود و كم‌كم به سمتي برويم كه در هرمنطقه‌ای که کانون دارای مرکز باشد و حتی یک کودک یا نوجوان دارای نیازهای ویژه در آن منطقه زندگی کند، کتاب‌خانه‌ي کانون فراگیر ‌شود.»

کد خبر 366837

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha