همشهری آنلاین: شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید سه شنبه شب بخاطر مقایسه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با آدولف هیتلر پیشوای آلمان نازی، پوزش خواست.

سخنگوی کاخ سفید بخاطر مقایسه بشار اسد با هیتلر وادار به عذرخواهی شد

به گزارش ايرنا، وی مجبور شد پس از تلاش های متعدد برای تصحیح یا لاپوشانی سخنان خود در مصاحبه اختصاصی با سی ان ان از سخنان خود عذرخواهی کند.

وی روز سه شنبه گفته بود که حتی آدولف هیتلر هم به آن اندازه سقوط نکرده بود که در جریان جنگ جهانی دوم علیه مردم خود از سلاح شیمیایی استفاده کند.

اسپایسر به سی ان ان گفت: کاملا آشکار است که من سعی داشتم توجه همه را به اعمال شنیعی که اسد هفته گذشته با استفاده از سلاح شیمیایی و گاز علیه مردم خود مرتکب شد جلب کنم. واقعا اشاره من به هولوکاست نامناسب و غیرمنطقی بود چون هیچ مقایسه ای بین این دو محتمل نیست.

آمریکا جمعه هفته گذشته به بهانه حمله شیمیایی صورت گرفته در سه شنبه همین هفته خان شیخون در استان ادلب، در نخستین اقدام خود علیه دولت و ارتش سوریه 59 موشک کروز به پایگاه الشعیرات در حومه حمص پرتاب کرد.

این در حالیست که دولت سوریه به کارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده و هیچ تحقیقی هم تاکنون درباره مسبب این حمله شیمیایی انجام نشده است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه این گفت و گو افزود: برای انجام این کار پوزش می خواهم. انجام این کار اشتباه بود.

اسپایسر همچنین گفت 'آگاهی' دارد که اتاق های گاز در جریان هولوکاست مورد استفاده قرار گرفته بودند.

وی ادامه داد، باید تمرکز خود را بر اسد متمرکز می کرد و از مردم خواست او را بخاطر این 'اشتباه' ببخشند. هدف من اکنون و دیروز متمرکز ماندن بر اسد است و باید این کار را بکنم. من متوجه شدم اشتباهی انجام داده ام و نمی خواهم یک نکته انحرافی در دستور کار رئیس جمهوری باشم.

مقایسه اسد با هیتلر آن هم توسط سخنگوی رئیس‌جمهوری که پیشتر به «یهودی‌ستیزی» متهم شده است، واکنش تند رسانه‌های جریان اصلی آمریکا را به همراه داشت. حتی برخی گروه‌های یهودی آمریکا اخراج اسپایسر را خواستار شدند.

کد خبر 366821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha