همشهری آنلاین: رئیس دفتر سابق حفاظت اطلاعات فرماندهی کل قوا گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نزدیکترین نهاد به مردم است و شهدایی همچون صیاد شیرازی برخاسته از بطن جامعه هستند.

سید حسام هاشمی

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ سید حسام هاشمی، در آیین گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی در حسینیه مرکزی شهدای لشگر 28 پادگان سنندج افزود: 70 درصد از پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران را سربازان تشکیل می دهند که تمام آنها فرزندان خانواده های ایران و قریب به اتفاق پرسنل کادر و درجه دار آن نیز جز اقشار متوسط مردم هستند.

به گفته وی، این ترکیب جمعیتی نشان دهنده شباهت ارتش جمهوری اسلامی به جامعه ایرانی بوده و بخاطر این از نیروهای مردمی و انقلابی برخوردار است.

وی افزود: هم اکنون با تکیه بر توانایی های فرزندان این مرز و بوم، ارتش ایران اسلامی جز برترین های دنیا است.

رئیس دفتر سابق حفاظت اطلاعات فرماندهی کل قوا اظهار کرد: نیروهایی همچون شهید صیاد شیرازی برای ارتش افتخاری بزرگ هستند که در دوران قبل از پیروزی، هشت سال دفاع مقدس، مقابله با ضد انقلاب ها و دوران پس از جنگ تمام وقت خود را وقف اسلام و انقلاب کردند.

امیر سرتیپ هاشمی که از همرزمان سپهبد صیاد شیرازی بوده و هم اکنون جانشین هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی است، افزود: این شهید مدتی از خدمت خود را در سنندج به مقابله با نیروهای ضد انقلاب سپری کرد و در مدت حضور خود در این منطقه همیشه حفظ جان مردم را ارجح تر بر همه چیز می دانست.

به گفته وی، سپهبد صیاد شیرازی هنگام مبارزه با نیروهای ضد انقلاب در این شهرها تمام ارتشیان را برای خدمت به مردم بکار گرفته بود و همین خدمات وی در اقصی نقاط کشور باعث شده تا کنون نامش بر دل ها ساری و جاری باشد.

سپهبد علی صیاد شیرازی فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و یکی از فرماندهان نامی هشت سال دفاع مقدس بود.

امیر سپهبد علی صیاد شیرازی از فرماندهان برجسته دوران دفاع مقدس 21 فروردین 1378مقابل منزلش به وسیله گروهک منافقان به شهادت رسید.

سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی با حضور نیروهای مسلح مستقر در استان کردستان، مدیران کل و نمایندگان استاندار و نهادهای مختلف برگزار شد.

کد خبر 366677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha