همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: از ابتدای دولت تاکنون بیش از ۱۰ برابر سایر دولت‌ها تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های بیمارستان‌های کشور افزوده شده است.

افتتاح بیمارستان در گناباد

به گزارش ایرنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، در حاشیه افتتاح بیمارستان 320 تختخوابی بهلول گناباد، افزود: در ابتدای دولت، قول افزایش 21 هزار تخت بیمارستانی در کشور داده شد در حالی که تاکنون بیش از این میزان تخت افزوده شده است.این در حالی است که در مدت فعالیت سایر دولت‌ها به طور متوسط 1800 تا 2 هزار تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده شده است.

وی گفت: 6500 طرح عمرانی در بخش بهداشت و درمان کشور در حال اجراست که تا پایان دولت 50 درصد آنها تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر بهداشت افزود: طرح‌های نیمه تمام در بخش بهداشت و درمان کشور رو به اتمام است و طرح‌های مشابه علاوه بر شهرستان گناباد در شهرستان‌های فریمان، سبزوار، درگز، قوچان، سرخس، خلیل آباد و تربت جام استان خراسان رضوی به اتمام رسیده است.

وی اظهار کرد: از مجموع 45 پایگاه اورژانس هوایی در دست اجرا در کشور تاکنون 30 پایگاه راه اندازی شده و بقیه نیز تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و موقعیت جغرافیایی گناباد ازنظر ارائه خدمات درمانی به مناطق جنوبی استان خراسان رضوی و شهرستان‌های همجوار ابراز امیدواری کرد پایگاه اورژانس هوایی در آینده نزدیک در این شهرستان راه اندازی شود.

وزیر بهداشت گفت: دولت، خدمات بسیار در بخش‌های مختلف انجام داده که از جمله آنها می‌توان به اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد.

وی افزود: دولت تاکنون هزاران میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور هزینه کرده که نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها و مراجعه مردم مناطق شهری و روستایی به بیمارستان‌ها و توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌های عمرانی در بخش بهداشت و درمان داشته است.

وی اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 12 هزار پزشک متخصص و فوق تخصص با هدف افزایش دسترسی مردم به ویژه در مناطق محروم به پزشکان، در این مناطق و استان‌های مرزی مشغول کار شده اند.

همچنین با حضور وزیر بهداشت و استاندار خراسان رضوی عملیات اجرایی مجتمع بهداشتی و درمانی شادروان محمد علیزاده در گناباد آغاز شد.

این مجتمع که با 2152 مترمربع زیربنا در چهار طبقه احداث می شود 30 میلیارد ریال هزینه در بر دارد و در بخش های آموزش بهورزی، پایگاه سلامت و خانه بهداشت فعالیت خواهد کرد.

زمین این مجتمع توسط مرحوم علیزاده و همسر وی مرحومه صدیقه خزاعی به دانشگاه علوم پزشکی گناباد اهدا شده است.

کد خبر 366391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha