پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی فراخوان بیست و چهارمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی و سومین دوره کتاب سال دانشجویان فارسی‌نویس را منتشر کرد.

کتاب سال دانشجویی

روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی،  ضمن اعلام این خبر نوشت: این دوره از جشنواره کتاب سال دانشجویی در سه بخش اصلی، ویژه و جنبی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند از 15 فروردین ماه تا پایان تیرماه 1396 با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به آدرس www.isba.ir نسبت به ثبت نام الکترونیکی اقدام کنند.

مولفان و مترجمانی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند که طی سال‌های 1394و 1395 آثار خود را به چاپ رسانده و در این مدت در یکی از دانشگاه‌ها یا حوزه‌های علمیه سراسر کشور در کلیه مقاطع تحصیلی اشتغال به تحصیل داشته باشند.

در بخش اصلی این جشنواره آثار در گروه علوم انسانی(شامل شاخه های دین و فلسفه، زبان و ادبیات، روان شناسی، حقوق و علوم سیاسی، تاریخ، مدیریت و اقتصاد، علوم اجتماعی، تربیت بدنی و .......)، گروه علوم پایه(شامل شاخه های فیزیك، شیمی، زیست شناسی، زمین شناسی، ریاضی و...)، گروه فنی و مهندسی(شامل شاخه های كامپیوتر، الكترونیك، عمران، مكانیك، صنایع و... )، گروه کشاورزی و منابع طبیعی(شامل شاخه های منابع طبیعی:زراعت، صنایع چوب، باغبانی و دامپروری و....)، گروه علوم پزشکی و دامپزشکی( شامل شاخه‌های پزشكی، دندانپزشكی، دامپزشكی، پرستاری، مامایی و ...) و گروه هنر و معماری(شامل شاخه‌های معماری، نقاشی، موسیقی، عكاسی و ...) به رقابت می‌پردازند.

در بخش ویژه نیز آثار در شاخه‌های اقتصاد مقاومتی تولید - اشتغال(شعار سال 96)، اشتغال و کارآفرینی، فضای مجازی، گردشگری، تجاری‌سازی دانش و فناوری‌های نوین، فرهنگ عمومی و آسیب‌های اجتماعی و مطالعات قرآنی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین بخش جنبی این جشنواره با عنوان «نگارستان کتاب» به عکس‌ها و فیلم‌ها و کلیپ‌های کوتاه صد ثانیه‌ای مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی اختصاص دارد.

افراد واجد شرایط پس از ثبت نام و تکمیل فرم الکترونیکی می‌بایست دو نسخه از اثر خود را به دبیرخانه این جشنواره به آدرس تهران، خیابان انقلاب، خیابان فخررازی، خیابان ژاندارمری شرقی، پلاک 72، سازمان انتشارات جهاددانشگاهی ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 66952727 و 66971184 تماس بگیرند.

کتاب‌های الکترونیکی که برای جشنواره ارسال می‌شود باید دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برچسب هولوگرام مربوطه باشند.

همچنین، آثار عکس و کلیپ و فیلم کوتاه صد ثانیه‌ای مربوط به بخش جنبی نیز بایستی پس از ثبت نام و تکمیل فرم الکترونیکی از طریق تلگرام به شماره 09304081229 به نام سازمان انتشارات جهاددانشگاهی ارسال شود، ضمن اینکه در بخش جنبی تنها افرادی می‌توانند شرکت کنند که در حال حاضر دانشجو یا طلبه باشند و نیز فایل‌های ارسالی برای بخش جنبی باید به همراه کد رهگیری ثبت نام، نام و نام خانوادگی شرکت کننده ارسال شود.

مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره هر سال آبان‌ماه، هم‌زمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

کد خبر 366165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha