سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

ابراهیم حاتمی‌کیا که پای ثابت نامزدهای نهایی چهره هنر انقلاب است، امسال برای رسیدن به این عنوان باید با چهره‌هایی چون محمدحسین مهدویان، حسن روح‌الامین و البته محمدرضا بایرامی رقابت کند.

هنر چهره

به گزارش همشهري، نشست خبري اعلام برنامه‌هاي هفته هنر انقلاب، روز گذشته با حضور معاون هنري حوزه هنري برگزار شد و فاضل‌نظري در اين نشست از فهرست ابتدايي نامزدهاي چهره برگزيده هنر انقلاب رونمايي كرد. بايرامي با رمان «لم‌يزرع»، حاتمي‌كيا با «باديگارد»، روح‌الامين براي مجموعه آثار عاشورايي و انقلابي، سيدمسعود شجاعي‌طباطبايي، دبير جشنواره كاريكاتور هلوكاست، بهناز ضرابي‌زاده با رمان «گلستان يازدهم»، مهدويان با «ايستاده در غبار» و حميد حسام با كتاب «وقتي مهتاب گم شد» جدي‌ترين رقيب‌ها براي كسب اين عنوان هستند.

نظري در بخشي از سخنان خود با اشاره به رايزني با ۵۹ نفر از خبرگان و نخبگان حوزه هنر و فرهنگ انقلاب براي انتخاب چهره سال هنر انقلاب افزود: در فهرست ابتدايي تمام افرادي كه درسال۹۵ اثر هنري قابل توجه در حوزه انقلاب عرضه كرده‌اند، قرار گرفته‌اند و ملاك براي اين انتخاب، سال عرضه آثار بود. در ادامه افرادي كه فعاليت شاخص هنري براي انقلاب انجام داده‌اند به فهرست اضافه شدند. در نهايت به جمعي 7نفري رسيديم كه از ميان آنها 5نفر به‌عنوان نامزد چهره سال انقلاب و يك نفر برگزيده معرفي مي‌شود.

غبارروبي گلزار شهداي انقلاب در تمام استان‌ها، رونمايي از آثار منتشرشده در حوزه‌هاي هنري، اجراي نمايش‌هاي خياباني و صحنه‌اي، پخش برنامه‌هاي تلويزيوني ويژه، برگزاري هفته فيلم مستند و اكران آثار سينمايي بلند و كوتاه كه حوزه هنري در توليد آنها مشاركت داشته از برنامه‌هاي هفته هنر انقلاب اسلامي در سراسر ايران است. بزرگداشت هنرمندان درگذشته ازجمله سعيد كشن‌فلاح و احمد عزيزي و اجراي ويژه آثار برگزيده جشنواره بچه‌هاي مسجد كه ۱۵سال از برگزاري آخرين دوره آن مي‌گذرد، از ديگر برنامه‌هاي هفته هنر انقلاب خواهد بود.

در اين هفته علاوه بر رونمايي كتاب «هميشه استاد» و برگزاري نشست بررسي طنز ايران بعد از انقلاب، پرديس سينمايي اصفهان و يكي از سالن‌هاي در دست بازسازي سينما بهمن هم بازگشايي مي‌شود. هفته هنر انقلاب 19فروردين با تقدير از هنرمندان برگزيده حوزه هنري در جشنواره‌هاي ملي آغاز به‌كار مي‌كند و مراسم اختتاميه آن ساعت 17:30روز 25فروردين در تالار سوره حوزه هنري برگزار مي‌شود.

کد خبر 366062

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha