چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران می‌گویند نوزادان بریتانیایی، هلندی، کانادایی، ایتالیایی بیشترین میزان گریه و نوزادان دانمارکی، آلمانی و ژاپنی کمترین میزان گریه را دارند.

germany

به گزارش رویترز روانشناسان بریتانیایی که نتایج کارشان در روز دوشنبه ۳ آوریل (۱۴ فروردین) منتشر شد، میزان گریه نوزادان در سه ماه اول زندگی را در کشورهای گوناگون در سراسر جهان بررسی و نخستین نمودارهای همگانی برای میزان‌های طبیعی گریه در طول این دوره زندگی ایجاد کردند.

دیتر ولکر از دانشگاه وارویک که سرپرست این بررسی بود، گفت: «نوزادان به‌طور فردی نیز ازلحاظ میزان گریه در نخستین هفته‌های زندگی تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند.»

او افزود: «بررسی فرهنگ‌هایی که نوزادان در آن‌ها کمتر گریه می‌کنند، چیزهای بیشتری بیاموزیم- ازجمله اینکه این تفاوت‌ها مربوط به شیوه فرزند پروری است یا سایر عوامل مربوط به حوادث در طول بارداری یا ژنتیک.»

این بررسی نشان داد که بیشترین میزان قولنج نوزادی - یعنی گریه کردن نوزد برای بیش از سه ساعت در روز برای دست‌کم سه روز در هفته- در نوزادان در بریتانیا، کانادا و ایتالیا وجود دارد و کمترین میزان گریه در دانمارک و آلمان مشاهده شد.

این بررسی نشان داد نوزادان در دو هفته نخست زندگی به‌طور میانگین دو ساعت در روز گریه می‌کنند. میزان گریه نوزادان در طول چند هفته بعدی زندگی‌شان اندکی بیشتر می‌شود و در شش هفتگی با دو ساعت و پانزده دقیقه در روز به اوج می‌رسد. پس‌ازاین زمان، میزان گریه نوزادان کاهش می‌یابد و در ۱۲ هفتگی به میانگین یک ساعت و ۱۰ دقیقه در روز می‌رسد.

درعین‌حال، گوناگونی گسترده‌ای ازلحاظ میزان گریه میان نوزادان وجود دارد و میزان گریه در آنان از نیم ساعت در روز تا بیش از پنج ساعت در روز متفاوت است.

این پژوهش که نتایج آن در ژورنال Pediatrics منتشر شده است، یک متا آنالیز یا فرا تحلیل بر روی بررسی‌های پیشین دراین‌باره بود که شامل ۸۷۰۰ نوزاد در کشورهای متفاوت شامل آلمان، دانمارک، ژاپن، کانادا، ایتالیا، هلند و بریتانیا می‌شد.

ولکر گفت که نمودارهای جدید گریه کردن به کارکنان بهداشتی کمک می‌کند تا والدین را مطمئن کنند که میزان گریه نوزادانشان در سه ماه اول در طیف طبیعی قرار دارد یا کارهای بیشتری برای حمایت از نوزاد لازم است.

کد خبر 366058

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha