همشهری آنلاین: هیات مدیره مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با صدور پیامی درگذشت سردار حسین اردستانی رئیس این مرکز را به خانواده وی و همرزمانش تسلیت گفت.

مرکز اسناد

به گزارش مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، در ابتدای پیام تسلیت این مرکز آمده است: بی تردید سردار «حسین اردستانی» پژوهشگری اندیشمند و چیره دست در حوزه دفاع مقدس به شمار می‌رفت. پژوهشگری که جنگ را با همه وجود در صحنه های نبرد 8 ساله دفاع مقدس ملت قهرمان ایران در کنار فرماندهان و رزمندگان تجربه کرده بود.

در ادامه این پیام تسلیت تصریح شده است: تلفیق محققانه و هنرمندانه ی دانسته ها، داشته ها و یافته های او از جنگ با آموخته ها و سپس معلمی در دانشگاه او را به یکی از برجسته ترین محققین در این عرصه تبدیل کرد.

هیات مدیره مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در ادامه این پیام تسلیت آورده است:بی تردید نتیجه قطعی اندیشه ها و آگاهی، تعهد به آرمانهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امام و شهیدان، عزم جزم و تلاش بی وقفه و شبانه روزی و شوریدگی او در دوره مدیریت بر مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس صیانت و پاسداری از واقعیت های دفاع از این مرز و بوم است.

این پیام تسلیت در ادامه می افزاید: دکتر اردستانی در 10 سال مدیریت خود با ایجاد تحول در ساختار، مدیریت و ماموریت های مرکز و طراحی و به ثمر رساندن موضوعات اساسی از جمله تاریخ شفاهی جنگ و پژوهش در حوزه نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ادبیات دفاع مقدس و نیز حضور جهادی در میان راهیان نور و نیز اتصال شخصیتهای بزرگ لشکری و کشوری به مرکز اسناد و استفاده همزمان از نیروهای با تجربه و نیروهای جوان با هدف جلوگیری از تحریف در تاریخ جنگ، مرکز را در مسیر درست و در عین حال بی بازگشتی قرار داد که امید است اندیشه‌های او با همدلی و همیاری همکاران و دوستان او در مرکز ادامه یابد.

در پایان این پیام تسلیت که از سوی سرتیپ پاسدار حسین سلامی، سرتیپ پاسدار احمد غلامپور،سرتیپ پاسدار غلامرضا محرابی ،سرتیپ پاسدار حمید اصلانی، سرتیپ پاسدار علی فدوی، سرتیپ پاسدار محمد پاکپور ،سرتیپ پاسدار علی زاهدی و سردار علاء الدینی صادر شده، آمده است: هیات امنای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس این ضایعه را به رهبری معظم و فرماندهان و رزمندگان و همسر گرامی و فرزندان عزیز ایشان تسلیت می گوید و برای آن فقید سعید علو درجات و همنشینی با امام و شهیدان آرزو می کند.

سردار حسین اردستانی روز دوشنبه هفتم فروردین 96 در هنگام انجام ورزش روزانه، دچار عارضه قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان، دارفانی را وداع کرد.

اردستانی پس از یک دوره حضور در مناطق جنوبی کشور و بازدید از یادمان های دفاع مقدس و تجدید عهد با شهدا، به تهران بازگشته بود.

اردستانی در سال‌های اخیر در سمت رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس مشغول به فعالیت بود.

پروژه تاریخ شفاهی محسن رضایی که در سال 94 نخستین جلد آن منتشر شده است نیز از جمله آخرین پروژه کاری که بود سردار اردستانی شخصا آن را دنبال می‌ کرد.

کد خبر 365888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha