اتفاقی که برخی کارشناسان پس از مشخص شدن ترکیب فیلم‌های اکران نوروز پیش‌بینی می‌کردند، افتاد و اکران ۲ هفته ابتدایی سال ۹۶ با وجود افزایش قیمت بلیت، با کاهش تعداد تماشاگران و افت فروش مواجه شد.

سینما

به گزارش همشهري، با اينكه «خوب، بد، جلف» پيمان قاسمخاني پرفروش‌ترين فيلم در جدول اكران سال جديد است اما «گشت2» به كارگرداني سعيد سهيلي را مي‌توان پرمخاطب‌ترين فيلم اكران نوروز دانست. قسمت دوم كمدي جنجالي فيلمساز مشهدي فقط در 2هفته از مرز فروش 7ميليارد تومان گذشت و ركورد فروش روزانه را هم كه در دست «فروشنده» اصغر فرهادي بود، شكست. نكته جالب و عجيب درباره گشت2، دستكاري بامزه و احتمالا دستوري پوستر آن در سينماهاست؛ جايي كه واژه خط‌خطي‌شده «ارشاد» را با كاغذي سفيد پوشانده‌اند!

نخستين تجربه كارگرداني قاسمخاني كه پيش از آغاز تعطيلات سال نو رقمي در حدود 6ميليارد تومان فروخته بود، در اين دو هفته بيش از 4ميليارد ديگر به اندوخته‌هاي خود افزود و وارد باشگاه 10ميلياردي‌هاي سينماي ايران شد. هر چند خوب، بد، جلف براي نگه داشتن رتبه اول جدول پرفروش‌ها كاري بسيار سخت پيش رو دارد و شايد تا هفته آينده جاي خود را به گشت2 بدهد كه فقط در يك هفته بيش از 2ميليارد تومان فروخته است.

بهترين فيلم سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر در حالي با فروش يك ميلياردو 800ميليون توماني در رده سوم جدول اكران نوروز ايستاده كه به‌ترتيب 55 و 71سينما كمتر از گشت2 و خوب، بد، جلف در اختيار دارد. مشاهده‌هاي خبرنگار همشهري در برخي شهرستان‌ها حاكي از آن است كه «ماجراي نيمروز» محمدحسين مهدويان در سينماهاي مهم هر روز فقط در يك نوبت روي پرده مي‌رود. با اين حال، برنده سيمرغ بلورين فيلم برگزيده مردم با 100سينما در سراسر ايران به اكران خود ادامه مي‌دهد.

«سه بيگانه» مهدي مظلومي كه مشخص نشد براساس كدام سازوكار از توقيف درآمد و در بهترين بازه زماني سال روي پرده رفت، گليم خود را از آب بيرون كشيد و وارد باشگاه ميلياردي‌ها شد. اين فيلم به لطف حضور چهره‌هاي محبوب مردم در رقابت با 2كمدي پرفروش كم آورد و همين كه در 80سينما كمي بيش از يك ميليارد تومان فروخت، احتمالا رضايت تهيه‌كنندگان را جلب كرده است.

نقطه تاريك و مبهم اكران نوروز امسال حضور 2فيلم تلخ در كنار آثار پرتماشاگر است؛ «آباجان» هاتف عليمرداني با اينكه يكي از 3فيلم برگزيده مردم در جشنواره سي و پنجم فجر بود، خيلي زود قافيه را باخت و حتي با حضور بازيگران سرشناس هم نتوانست بيش از 600ميليون تومان بفروشد. اين ماجرا درباره «يك روز بخصوص» همايون اسعديان هم صدق مي‌كند؛ فيلمي كه با رقمي در حدود 450ميليون تومان قعرنشين جدول نوروزي است و معلوم نيست اگر سازنده‌اش رئيس شوراي صنفي نمايش نبود، باز هم مي‌توانست در تركيب اكران نوروز قرار بگيرد يا نه.

  • فرسنگ‌ها دورتر از ركورد اكران نوروز95

سال گذشته در چنين روزهايي تركيب اكران نوروز با «پنجاه كيلو آلبالو»، «من سالوادور نيستم»، «باديگارد»، «ابد و يك روز»، «خشم و هياهو» و «كفش‌هايم كو؟» بسته شده بود؛ تركيبي كه 4فيلم اول آن جور ناكامي 2فيلم آخر را كشيدند و فروشي رويايي براي سينماي ايران رقم زدند و تا روزي كه از پرده پايين بيايند، روي هم 50ميليارد تومان فروختند. با روندي كه در پيش است، آن ركورد قطعا امسال تكرار نمي‌شود و بعيد است حتي با وجود گران شدن 20درصدي قيمت بليت سينما، مجموع فروش 6فيلم اكران نوروز به 40ميليارد تومان برسد.

کد خبر 365791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha