همشهری آنلاین: یکصد فروند هواپیمای مسافربری سوپرجت سوخو، با کیفیت بالا و ظرف مدت کمتری نسبت به هواپیماهای بوئینگ و ایرباس تحویل ایران می‌شود.

Sokho

مهر به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک نوشت: در حالیکه مذاکرات تحویل یکصد فروند هواپیمای مسافربری سوپرجت سوخو روسی به ایران، از اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی کلید خورده است؛ با رفع نسبی تحریم‌ها از ایران، شرایط فروش آنها تسهیل پیدا کرده است.

چندی پیش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بعد از دیدار با حسن روحانی گفت: مذاکرات در مورد صادرات این یکصد فروند هواپیما مسافربری و چرخ بال‌های پزشکی به ایران، در حال پیشرفت است.

در همین حال، (الکساندر شاروف) مدیرعامل شرکت (راس ایران اکسپو) گفت: در مورد آینده هواپیماهای سوپرجت در ایران خوش‌بین هستم.

وی در ادامه تصریح کرد که اگرچه ایرباس و بوئینگ، قراردادهایی را بمنظور فروش هواپیما به ایران منعقد کرده‌اند؛ اما تاکنون فقط ۳ فروند هواپیما از ۱۸۰ هواپیما جت ایرباس به ایران تحویل داده شده است؛ ضمن اینکه شرایط برای بوئینگ هم تقریبا برابر است و تنها دو فروند هواپیما با عمر ۵ ساله و ۶ ساله تاکنون از سوی این شرکت به ایران تحویل داده شده است.

(الکساندر شاروف) خاطرنشان کرد که از سرگیری مذاکرات ایران برای خرید یکصد فروند هواپیمای سوپرجت روسی، به معنی آن است که این شرکت هواپیماسازی روسی، آماده فراهم کردن هواپیماهایی با کیفیت بالا و ظرف مدت زمان کمتر نسبت به شرکت‌های غربی برای ایران است.

این مقام روسی در ادامه گفت: اگرچه شرکت‌های غربی، شرایط بیمه‌ای و فاینانس بهتری را به ایران پیشنهاد کرده‌اند؛ این در حالی است که سرمایه‌های بلوکه ایرانی را در اختیار دارند و بنابراین، هیچ مشکلی برای فراهم کردن هواپیما برای ایران ندارند.

(شاروف) به این نکته اشاره کرد که هواپیماهای سوپرجت سوخو، دو موتوره هستند و قادر به جابجایی ۹۸ مسافر در مسیری به مسافت ۲ هزار و ۷۰۰ مایل هستند و هزینه هر فروند ۳۶ میلیون دلار است.

وی گفت: همچنین دو کشور، نیازمند ساخت مسیر ریلی مستقیم بمنظور انجام حمل و نقل روزانه هستند که می‌تواند پروژه اقتصادی جاده ابریشم را هم دربرگیرد که با این روش ایران، به سیستم ریلی اروپا هم دسترسی پیدا می‌کند و به انزوا اقتصادی خود بطور کارآمدی پایان می‌دهد.

کد خبر 365741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha