شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت هیوندای موتور کره جنوبی سرگرم طراحی نخستین پلتفرم ویژه خودروهای برقی است و سال آینده اولین شاسی‌بلند برقی خود را عرضه می‌کند.

Hyundai

به گزارش ایسنا، لی کی سانگ، مسئول بخش خودروهای سبز هیوندای و کیا اظهار کرده است در حالیکه طراحی این پلتفرم به این زودی کامل نخواهد شد، هیوندای موتور و شرکت تابعه اش کیا، قصد دارند سال آینده شاسی‌بلندهای برقی کوچکی را بر مبنای پلتفرمهای کنونی عرضه کنند.

وی با اشاره به تقاضای قوی برای خودروهای شاسی‌بلند، گفت: هیوندای سال آینده یک شاسی‌بلند برقی عرضه خواهد کرد و پس از آن کیا هم یک مدل مشابه عرضه می‌کند.

به گفته وی، مدلهای ساب کامپکت یا کامپکت با هر بار شارژ می‌توانند بیش از ۳۰۰ کیلومتر را طی کنند که در مقایسه با مدلهای مشابهی که از سوی رقیبان عرضه شده‌اند، رقابتی‌تر به شمار می‌روند.

هیوندای اعلام کرده قصد دارد پس از عرضه نوع پلاگین هیبریدی یک مدل جنسیس در سال ۲۰۱۹، یک خودروی برقی لوکس جدید تحت برند جنسیس در سال ۲۰۲۱ عرضه کند.

ساخت یک پلتفرم جداگانه، تلاش جدی هیوندای برای حضور در بخش خودروهای برقی را نشان می‌دهد در حالیکه این شرکت مدتها تحت تاثیر خودروهای پیل سوختی رقیبانش قرار داشت. این تغییر نظر منعکس‌کننده فشار شدید سرمایه‌گذاران برای رقابت جدی‌تر در بازار خودروهای برقی است.

تحلیلگران می‌گویند هیوندای برای موفقیت در بخش خودروی برقی، چاره‌ای به جز ساخت پلتفرمهای خودروی برقی جداگانه ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، مقررات سخت‌گیرانه برای اقتصاد سوخت و آلایندگی در آمریکا، اروپا و چین خودروسازان را ناچار کرده با وجود کاهش قیمتهای نفت، برای طراحی خودروهایی که مصرف سوخت بهینه‌تری دارند، تلاش جدی‌تری به خرج دهند.

کد خبر 365739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha