سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: با مرگ یک شهروند چینی توسط پلیس فرانسه که با اعتراض شدید خانواده مقتول و چینی های مقیم پاریس همراه بود، روابط دو کشور در آستانه بحران و تنش جدی قرار گرفته است.

 مرگ شهروند چینی در فرانسه روابط دو کشور را متشنج کرد

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای «یی سی» چین این فرد که هنوز جزییات زیادی در باره مرگ وی منتشر نشده، روز یکشنبه (6 فروردین ماه جاری) در پاریس کشته شده است و مسوولان سفارت چین در فرانسه در حال بررسی ماجرا برای یافتن علت حادثه هستند.

در همین حال گزارش ها نشان می دهد که درگیری زمانی رخ داد که سر و صداهایی از اطراف خانه فرد و درگیری با یکی از همسایگان به گوش رسیده و پلیس فرانسه وارد ماجرا شده و با فرد مقتول درگیر شده است.

تارنمای ساوت چاینا از هنگ کنگ هم روز سه شنبه گزارش کرده است که این حادثه بشدت نگرانی جامعه چینی ها را در فرانسه به دنبال داشته است.

خبرگزاری شین هوا نیز در گزارش خود آورده است که چینی های خشمگین در مقابل ایستگاه پلیس منطقه تجمع کرده اند و پس از آن پلیس برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک آور استفاده کرده و یک نفر هم زخمی شده است.

گزارش های رسانه ای حاکی است که فرد مقتول ظاهرا از سر و صدای خانه یکی از همسایگانش عصبانی شده و با داشتن چندین وسیله برنده که ظاهرا قیچی بوده به طرف منزل وی حرکت می کرده و یکی همسایه نیز پس از بروز چنین اتفاقاتی به پلیس تلفنی موضوع را گزارش کرده است.

خانواده مقتول می گویند که پلیس به طور ناگهانی در منزل آنان را شکسته و وارد شده و مقتول را که آن زمان قیچی ها در دستش بوده، هدف قرار داده و از پا درآورده است.

صدها نفر از چینی ها به دنبال این واقعه و تا دوشنبه شب در مقابل ایستگاه پلیس در پاریس تجمع کرده و گفته اند که با توجه به بروز چنین حادثه ای احساس ناامنی می کنند.

گزارش تارنمای هنگ کنگی حاکی است که پلیس به سمت تجمع کنندگان یورش برده و آنان را با باتوم مورد ضرب و جرح قرار داده و گاز اشک آور پرتاب کرده و یک چینی هم زخمی شده است.

براساس بیانیه منتشر شده توسط سفارت چین در پاریس، این مرد ۵۷ ساله با همسر و پنج فرزندش در این شهر زندگی می کرده است.
سخنگوی پلیس فرانسه در پاسخ به اظهارات خانواده مقتول در باره هشدار ندادن مامور پلیس گفته است که این فرد قبل از کشته شدن با قیچی یک افسر پلیس را مجروح کرده است.

با این وصف خانواده وی می گویند که پلیس باید قبل از هر اقدامی، هشدار کافی می داده است و مقتول در حال پاک کردن ماهی بوده و برای همین قیچی در دست داشته است.
همچنین گزارش های تایید نشده ای از سوی برخی محافل خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه یک دیپلمات سفارت فرانسه در چین به وزارت امور خارجه احضار شده و مراتب اعتراض پکن به وی اعلام شده است.

«هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز امروز اعلام کرد: پکن از پاریس خواسته است تحقیقاتی جامع درباره این حادثه انجام دهد و علاوه بر این اقدامات مقتضی برای تضمین امنیت شهروندان چینی در فرانسه لحاظ گردد.

کد خبر 365666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha