چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۶
۰ نفر

مدیر اجرایی پروژه‌های بین‌المللی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه هم‌اکنون نزدیک به ۴ برابر متوسط جهانی خاک از دست می‌دهیم و بیش از ۱۰۰ برابر آبی که به زمین نفوذ می‌کند آب استفاده می‌کنیم، گفت: برای مقابله با معضلات آب وخاک باید شناسنامه‌ای برای حوزه آبخیز تهیه و در دفاتر توسعه محلی اتاق فکر ایجاد شود.

محیط زیست

به گزارش ايسنا، مهندس هوشنگ جزي در سومين كارگروه اجرايي پروژه جامع مديريت حوزه آبخيز، تصريح كرد: سازمان جنگل‌ها و مراتع، تجارب 20سال خود از پروژه‌هاي پايلوت در كشور را در قالبي جمع‌آوري و تحت عنوان طرح جامع مديريت حوزه آبخيز ابلاغ كرده است. اجراي طرح مديريت جامع حوزه‌هاي آبخيز باعث جلوگيري از موازي‌كاري‌ها و رفع بسياري از مشكلات موجود در راه حفظ و احياي منابع طبيعي مي‌شود.

مدير اجرايي پروژه‌هاي بين‌المللي سازمان جنگل‌ها به رويكرد مبتني بر توسعه و پيشرفت 5 سرمايه انساني، فيزيكي، مالي، طبيعي و اجتماعي اشاره كرد و گفت: اكنون اين سرمايه‌ها به خوبي مديريت نمي‌شوند و بايد توجه جدي به اين امر داشت. وي گفت: با توجه به سرمايه‌هاي خوبي كه در كشور داريم خوب است كه براي حوزه‌هاي مرتبط، برنامه‌هاي مشخص و جامعي ارائه كنيم تا بتوان از اين سرمايه‌ها به‌خوبي استفاده كرد. جزي با بيان اينكه نياز به برنامه منسجم داريم، يادآورشد: درحال حاضر، بيشتر تمركز ما روي تلفيق بودجه است نه تلفيق برنامه.

جزي در بخشي از گفته‌هاي خود از نشست 60تا 65درصدي زمين در دشت ميناب خبر داد و گفت: در آبخوان‌ها نشست‌هاي خطرناكي ديده مي‌شود و دشت ميناب در حال نابودي است كه اين نشان مي‌دهد موضوعات مربوط به آب‌هاي زيرزميني به حوزه‌هاي ديگر هم مربوط مي‌شود؛ لذا نبايد از ارتباط حوزه‌ها با هم غافل شد.

مدير اجرايي پروژه‌هاي بين‌المللي سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري تشكيل ستاد مناسب برنامه‌ريزي، انتخاب حوزه آبخيز، تدوين برنامه راهبردي حوزه، ظرفيت‌سازي‌، توانمندسازي و آموزش، هماهنگي پروژه‌هاي دولتي و فعاليت‌هاي مردمي، اجرا، نظارت، پايش، ارزيابي و مستند‌سازي‌ را از گام‌هاي اصلي تشكيل حوزه آبخيز برشمرد.

کد خبر 365100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha