سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ورزشگاه امام رضا (ع) در زمینی به مساحت ۵.۴ هکتار در مشهد احداث شده است.

استادیوم ورزشی امام رضا (علیه السلام)

استادیوم امام رضا (ع) در زمینی به مساحت ۵/۴ هکتار و با زیربنای حدود ۲۰۰۰۰ متر مربع در تقاطع بلوار خیام و فردوسی و در ضلع شرقی سایت ۱۲ هکتاری مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی احداث شده است.

این استادیوم علاوه بر پیست دو و میدانی و امکانات موجود در یک استادیوم فوتبال استاندارد (طبق استانداردهای فیفا) مجهز به ۱۰ سالن ورزشی استاندارد، پارکینگ و امکانات فرهنگی و رفاهی دیگر از قبیل آمفی تئاتر، سالن‌های سمینار، سالن غذا خوری، موزه افتخارات ورزشی آستان قدس رضوی، کلاس‌های مربیگری و ... می‌باشد.

وجه تمایز استادیوم امام رضا (ع) با سایر استادیوم های داخل کشور در شکل‌گیری سالن‌های ورزشی با عملکردهای متنوع در فضای زیر سکوی تماشاچیان فوتبال می‌باشد.

این مجموعه با گنجایش بیش از ۳۰ هزار نفر دارای سقفی از جنس پارچه مخصوص با مساحت پوشش ۱۸۰۰۰ متر مربع می‌باشد که توسط یک شرکت فرانسوی نصب شده است.

استادیوم امام رضا (ع) دارای ۱۴ سالن سالن ورزشی می‌باشد که مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم‌های تاسیساتی و دارای تهویه مطبوع و گرمایش و سرمایش هوشمند است.

استادیوم ورزشی امام رضا (علیه السلام)

جایگاه ویژه مجموعه در ۵ سطح، شامل فضاهای اداری و پذیرایی، سالن‌های سمینار و آمفی تئاتر به ظرفیت ۶۰۰ نفر پیش‌بینی شده است.

همچنین زمین چمن ورزشگاه به گونه‌ای زهکشی شده است که جمع شدن آب در ورزشگاه را باعث نشود.

این مجموعه دارای پارکینگ طبقاتی با گنجایش ۵۰۰۰ خودرو در ۶ طبقه و با زیربنای ۳۶۰۰۰ مترمربع ضلع شمالی مجموعه احداث شده است.

کد خبر 365099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha