یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک زندانی سابق جبهه النصره مدعی شد، شورشیان سراسر سوریه به سمت یک گروه تروریستی جدید جذب می‌شوند که آن را "دولت اسلامی دوم" توصیف می‌کنند. طبق این ادعا گروه تروریستی جدید جایگزین داعش در نزدیکی اروپا می‌شود.

تروریسم

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه دیلی‌استار، "پیتر تئو کورتیس" که با نام "تئو پادنوس" هم شناخته می‌شود، سال ۲۰۱۲ به دست جبهه النصره که شاخه وابسته به القاعده است، در سوریه ربوده شد و دو سال اسیر بود.

او مدعی است که شماری از گروه‌های خطرناک در سوریه بدون توجه باقی ماندند. او هشدار داد: ما زمانی متوجه آن خواهیم شد که آنها در پاریس و یا لندن با کلاشنیکف بیایند.

تئو در دوران اسارت شاهد بود که شماری از جناح‌های مسلح در شمال‌غرب سوریه ایجاد شدند و همین منجر شد تا او باور کند که " داعش دوم" در نزدیکی مرز اروپا و ترکیه ظهور خواهد کرد.

سخنان این زندانی سابق در حالی مطرح شده که نیروهای دولتی سوریه همچنان در حال پس گرفتن اراضی از دست داعش هستند و ابوبکر البغدادی،‌ رهبر این گروه تروریستی ظاهرا به شکست اذعان دارد.

تئو گفت:‌ چیزی خطرناک و هشدار دهنده در شمال غرب سوریه در حال وقوع است و این ظهور داعش دوم در آنجاست. درست در مرز ترکیه. برای رسیدن این گروه جدید به هر کدام از کشورهای اروپایی تنها چند روز سفر با اتوبوس لازم است. گمان می‌کنم درک غرب از آنچه در سوریه رخ می‌دهد، ناکافی است. آنها نمی‌دانند در عرصه میدانی چه اتفاقی رخ می‌دهد، حتی زبان آنها را نمی‌دانند و نمی‌توانند درکی از ویدئوها داشته باشند.

به گفته این زندانی سابق، گروه شورشی نوظهور "چندین تُن سلاح" دارد و می‌تواند خطرناک‌تر از داعش باشد.

تئو یک روزنامه‌نگار آمریکایی است که پس از ورود به اراضی تحت کنترل شورشیان در سال ۲۰۱۲ به دست النصره اسیر شد. او نهایتا با کمک سرویس مخفی قطر در سال ۲۰۱۴ آزاد شد.

کد خبر 364842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha