همشهری آنلاین: مدیرکل فرودگاه مهرآباد اعلام کرد: این فرودگاه در صورتی برنامه پروازهای نوروزی شرکت های هوایی را می پذیرد که هواپیمای پشتیبان داشته باشند.

هواپیما

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «علی رستمی» افزود: این تصمیم با هدف‌ کاهش تاخیرهای پروازی در فرودگاه مهرآباد و حمایت از حقوق مسافران اتخاذ شده است.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد تاکید کرد: به ایرلاین‌های کوچک این فرصت داده شده است که با یکدیگر سهیم شوند و هواپیمای پشتیبان نگه دارند و یا قرارداد بسته شده با شرکت بزرگتر را به ما ارائه دهند که در صورت تاخیر غیرمجاز، از شرکت طرف قرارداد برای پشتیبانی برای جابجایی مسافر کمک بگیرند.

به گفته رستمی، اکنون سازمان هواپیمایی کشوری با این درخواست موافقت کرده و این موضوع به شرکت های هواپیمایی نیز ابلاغ شده است.

وی از آماده سازی نهایی زیرساخت‌ها در این فرودگاه برای نوروز 96 خبرداد و گفت: در آستانه نوروز با حداکثر ظرفیت فرودگاه، آماده خدمات‌دهی به شرکت های هواپیمایی و مسافران هستیم.

رستمی ادامه داد: بخش‌های مختلف آمادگی لازم را خواهند داشت تا درخواست ایرلاین‌ها در خصوص‌ پروازهای اضافه در مقاصد مختلف پذیرفته شود.

وی با بیان اینکه مشهد، کیش، شیراز و قشم از شهرهای توریستی هستند که هر سال از سوی مسافران برای مقاصد نوروزی انتخاب می‌شوند، گفت: سیاست بر این است که درخواست ایرلاین‌ها برای افزایش پرواز به شهرهای توریستی پذیرفته شود و سال گذشته نیز در این مسیرها همه درخواست ایرلاین‌ها پذیرفته شد.

وی به روان سازی اعزام پذیرش مسافر اشاره کرد و گفت: امسال عملیاتی برای روان‌سازی مقابل ترمینال‌های یک و دو انجام شد که درحال تکمیل است و تا پیش از نوروز به بهره‌برداری می‌رسد.

رستمی همچنین با یادآوری اینکه سیستم حمل و نقل عمومی فرودگاه نیز برای ارائه خدمات نوروزی آماده شده است، گفت: تاکسی‌های فرودگاه‌ها نوسازی شده‌اند و برای کمک به محیط زیست تاکسی‌های هیبریدی همراه راننده‌های آموزش دیده با لباس فرم بکارگرفته شده‌اند.

وی افزود: اکنون نزدیک‌ترین وسیله حمل و نقلی مسافران بعد از خروج از ترمینال‌ها، تاکسی‌ها هستند و در مرحله بعد شبکه قطار شهری قرار دارد که در بازه زمانی 5:30 صبح تا 22:30 فعال است.

وی یادآور شد، خط اتوبوسرانی از فرودگاه مهرآباد تا میدان ونک و آزادی نیز برای مسافران برقرار است.

رستمی ادامه داد: در حوزه حمل بار، امسال چرخ‌های حمل بار به بخش خصوصی داده و تاکید شده است که هیچ کارگری نمی‌تواند وجهی از این بابت اخذ کند.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد در پاسخ به اینکه چه تعداد پروژه در مهرآباد در حال اجراست، گفت: اکنون 20 پروژه در مهرآباد در حال اجراست که تا پیش از نوروز 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عملیات نوسازی و بهسازی باند 29 راست فرودگاه بین‌المللی مهرآباد را یکی از این 20 پروژه دانست و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه به 98 درصد رسیده است و تا پیش از عید به بهره‌برداری می‌رسد و اکنون در حال جمع‌آوری تجهیزات کارگاه و آماده‌سازی استریپ‌ها هستیم.

رستمی با بیان اینکه عملیات نوسازی و بهسازی باند 29 راست فرودگاه بین ‌المللی مهرآباد به منظور ارتقا ضریب ایمنی و استانداردسازی سطوح پروازی در این مدت انجام شد، گفت: اکنون این فرودگاه دارای دو باند «29 راست» و «29 چپ» است.

وی یادآور شد: پروازهای این فرودگاه اکنون از باند 29 چپ انجام می‌شود و باند 29 راست بازسازی شده است که تا پیش از پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 364533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha