پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک مطالعه در استرالیا نشان می‌دهد که به رغم اقدامات صورت گرفته برای مقابله با تغییرات اقلیمی در این کشور اثرات آن بر اکوسیستم بومی برگشت‌ناپذیر است.

تاثیر تغییرات اقلیمی برگشت‌ناپذیر است

به گزارش ایسنا، وزارت محیط زیست استرالیا در گزارشی اعلام کرده است: در حالی که پیشرفت‌هایی در برخی بخش‌های کلیدی به دست آمده اما وضعیت کلی محیط زیست به دلیل تاثیر تغییرات اقلیمی رو به وخامت است.

در این گزارش آمده است در صورتی که تاثیر تغییرات اقلیمی مهار نشود این تغییرات جوی می‌تواند پیامدهای گسترده‌تری بر جامعه داشته باشد. همچنین در این بررسی به دولت استرالیا به دلیل عدم ارائه ایده‌ای شفاف در حفظ برخی از مناطق آسیب‌پذیر این کشور تا سال ۲۰۵۰ اعتراض شده است.

به گفته کارشناسان، تغییرات اقلیمی ساختار و کارکرد اکوسیستم‌های طبیعی را تغییر داده و بر میراث، فعالیت اقتصادی و رفاه بشر تاثیر می‌گذارد. شواهد نشان می‌دهد تاثیرات مخرب تغییرات اقلیمی رو به افزایش است و برخی از این تاثیرات ممکن است برگشت‌ناپذیر باشند.

وزارت محیط زیست استرالیا اعلام کرده است این گزارش در واقع درخواستی از دولت است تا برای حفظ اکوسیستم‌های طبیعی این کشور بیش‌تر مشارکت کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، به گفته مقامات استرالیایی پیشرفت‌های خوبی در مدیریت محیط زیست دریایی، میراث طبیعی و فرهنگی به دست آمده در حالی که همچنان فشارهایی در ارتباط با گونه‌های مهاجم، تغییرات اقلیمی، به کارگیری زمین و حفاظت از مناطق ساحلی وجود دارد.

کد خبر 364402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha