دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

فیلم سینمایی «لوگان» به کارگردانی جیمز منگلد که آخرین حضور هیو جکمن در نقش ولوورین یا مرد گرگ‌نماست، در نخستین هفته اکران در سینماهای جهان حدود ۲۴۰میلیون دلار فروخت و فروش فیلم‌های برنده اسکار دوباره سیر صعودی گرفت.

سینما جهان

به گزارش همشهري، لوگان كه با بودجه تقريبي 100ميليون دلار ساخته شده، علاوه بر جلب نظر تماشاگران به كام منتقدان هم بسيار خوش آمده و در كمال شگفتي 94درصد آراي مثبت از سايت معتبر راتن توميتوز دريافت كرد. اين فيلم از اكران در 81بازار بين‌المللي بيش از 150ميليون دلار به‌دست آورد و فروش آن در بيش از 4هزار سينماي آمريكاي شمالي از مرز 85ميليون دلار گذشت. اين سومين افتتاحيه برتر فيلمي از فاكس قرن بيستم در دنياست كه به لطف فروش 46ميليون دلاري در چين حاصل شد.

لوگان در عين حال بهترين افتتاحيه آمريكاي شمالي در سال تازه ميلادي است. هر چند با توجه به اكران فيلم‌هاي مهم در ماه‌هاي آينده، بعيد است اين عنوان را تا پايان 2017در اختيار داشته باشد. با اينكه لوگان با درج R (منع نمايش براي افراد زير 18سال بدون حضور بزرگ‌ترها) در آمريكا به نمايش درآمد اما استقبال تماشاگران از آن بسيار خوب بود. جكمن 48ساله نخستين‌بار 17سال پيش در «افراد ايكس» به نقش ولوورين ظاهر شد و پس از 9بار ايفاي اين نقش، آشكارا اعلام كرد لوگان آخرين تجربه او در نقش ولوورين خواهد بود.

جز ركوردهايي كه لوگان در آمريكاي شمالي شكسته، براي ما ايراني‌ها مهم‌ترين نكته عملكرد «فروشنده» در اكران آمريكاست. فيلم اصغر فرهادي كه هفته گذشته جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان را از هشتاد و نهمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار برد، در ششمين هفته اكران در 115سينما در آمريكا و كانادا نزديك به 270هزار دلار فروخت. به اين ترتيب مجموع فروش آن در آمريكاي شمالي در آستانه رسيدن به مرز 2ميليون دلار است. فرهادي اين روزها در اسپانيا به سر مي‌برد تا زمينه توليد فيلمي با بازي خاوير باردم و پنه‌لوپه كروز را فراهم كند.

از سوي ديگر، استقبال جهاني از «لالالند» كه كامرواترين فيلم در شب اسكار2017بود و البته جايزه بهترين فيلم را به «مهتاب» واگذار كرد، همچنان ادامه دارد. فيلم ديمين شازل جوان با وجود هزينه 30ميليون دلاري توليد تا امروز حدود 400ميليون دلار در دنيا فروخته تا يك ركورد استثنايي به نام خود خلق كرده باشد؛ يعني 13برابر بيش از هزينه توليد. اين در حالي است كه مهتاب با عنوان احتمالي‌ ارزان‌ترين فيلم برنده اسكار بهترين فيلم، مجموع درآمد خود را به 30ميليون دلار رسانده است؛ يعني دقيقا 20برابر هزينه توليد يك و نيم ميليون دلاري!

کد خبر 364209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha